Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
snažil do svého výzkumu získat třídní učitele žáků 6. tříd a samotné žáky daných škol.
Oslovoval jsem jak ředitele příslušných škol, tak i konkrétní, zpočátku nastávající, třídní učitelé
žáků 6. tříd. Kromě obeznámení o jaký výzkum se jedná, které výzkumné metody bych rád
použil a co je cílem mého výzkumu, jsem především z hlediska etiky výzkumu do e-mailu
uvedl, že nebudu uvádět žádná jejich konkrétní jména ani pohlaví, a že jimi poskytnuté údaje
využiji pouze pro účely mé diplomové práce (kopie e-mailu viz Příloha č. 1).
Nejdříve se mi podařilo získat přízeň od třídních učitelů žáků 6. tříd ZŠ B a ZŠ C, kteří byli již
od počátku ochotni účastnit se mého výzkumu zcela, jak jsem o to prosil. Třídní učitelé žáků
6. tříd ZŠ A byli totiž z počátku v první části mého výzkumu ochotni zapojit se do mého
výzkumu pouze neosobně, poté již zcela podle mé prosby. U třídních žáků 6. tříd z Brněnských
škol jsem měl o něco větší komplikace se získáním jejich přízně.
Z Brněnských škol, jedna ZŠ mou prosbu bohužel ihned zcela odmítla z důvodu časové
vytíženosti, což jsem musel respektovat. Z další ZŠ byl jeden z třídních učitelů 6. tříd ochoten
mi poskytnout některé údaje k první části mého výzkumu neosobně, čehož si i tak samozřejmě
vážím, následná část výzkumu, kde bylo potřeba zapojit samotné žáky, mi však již umožněna
nebyla. Oslovil jsem proto následně ještě třetí ZŠ, která již je součástí mého výzkumu označená