Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
nebo
[třída –] ze třídy jednoho sociálního kolektivu (A) na třídu jiného či pozměněného
sociálního kolektivu (B).
Následně zde již pomocí kombinací výše uvedených hledisek opět schematicky uvádím
samotné 4 typy organizačních způsobů přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ:
1. [budova +, třída +] v rámci jedné stejné budovy (A) a zároveňv rámci třídy jednoho
stejného sociálního kolektivu (A),
2. [budova +, třída –] v rámci jedné stejné budovy (A), aleze třídy jednoho sociálního
kolektivu (A) na třídu jiného či pozměněného sociálního kolektivu (B),
třída 5. A
třída 6. A
třída 5. A
třída 6. B
Budova školy A
třída 5. A
třída 6. A
Budova školy A
třída 5. A
třída 6. B
47
3. [budova –, třída +] z jedné budovy školy (A) na jinou budovu školy (B),avšak v rámci
třídy jednoho stejného sociálního kolektivu (A),
4. [budova –, třída –] z jedné budovy školy (A) na jinou budovu školy (B) a zároveň ze třídy
jednoho sociálního kolektivu (A) na třídu jiného či pozměněného sociálního kolektivu (B).
Obecně bych tedy stručně shrnul, že čím více proměn dítě během organizace
přechodu prožívá, tím na něho působí více zátěže, která je potřeba nějakým způsobem
dítětem zvládnout a jež je výzvou pro adaptaci dítěte na nové podmínky.
Na jedné škole se však obvykle vyskytuje více těchto typů, dokonce i jedna školní třída
může zahrnovat žáky různého typu organizačních způsobů přechodu, nejčastěji v případě, že