Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

nebo  

[třída  –]  ze  třídy  jednoho  sociálního  kolektivu  (A)  na  třídu  jiného  či  pozměněného 

sociálního kolektivu (B)

Následně zde již pomocí kombinací výše uvedených hledisek opět schematicky uvádím 

samotné 4 typy organizačních způsobů přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ: 

1.  [budova  +,  třída  +]  v rámci  jedné  stejné  budovy  (A)  a  zároveňv rámci  třídy  jednoho 

stejného sociálního kolektivu (A)

2.  [budova  +,  třída  –]  v rámci  jedné  stejné  budovy  (A),  aleze  třídy  jednoho  sociálního 

kolektivu (A) na třídu jiného či pozměněného sociálního kolektivu (B)

třída 5. A 

třída 6. A 

třída 5. A 

třída 6. B 

Budova školy A 

třída 5. A 

třída 6. A 

Budova školy A 

třída 5. A 

třída 6. B 

47 

3. [budova –, třída +] z jedné budovy školy (A) na jinou budovu školy (B),avšak v rámci 

třídy jednoho stejného sociálního kolektivu (A)

4. [budova –, třída –] z jedné budovy školy (A) na jinou budovu školy (B) a zároveň ze třídy

jednoho sociálního kolektivu (A) na třídu jiného či pozměněného sociálního kolektivu (B)

Obecně  bych  tedy  stručně  shrnul,  že  čím  více  proměn  dítě  během  organizace 

přechodu  prožívá,  tím  na  něho  působí  více  zátěže,  která  je  potřeba  nějakým  způsobem 

dítětem zvládnout a jež je výzvou pro adaptaci dítěte na nové podmínky. 

Na jedné škole se však obvykle vyskytuje více těchto typů, dokonce i jedna školní třída 

může zahrnovat žáky různého typu organizačních způsobů přechodu, nejčastěji v případě, že 

Témata, do kterých materiál patří