Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

studenty  pro  účast  na  školních  aktivitách,  pevné  a  jasné  normy  a  pravidla  související 

s disciplínou. 

2.  Sociální  a  kulturní  charakteristiky  školy,  což  obnáší  pocit  komunity  mezi  učiteli,  žáky  a 

zaměstnanci  školy,  pozitivní  očekávání  učitelů  a  vysoká  úroveň  vnímané  osobní  zkušenosti 

mezi učiteli. 

3. Charakteristiky vyučování, jež pojímají tlak na výkon a důraz na jasné výukové cíle. 

Podle Andermana (2002, in Walterová, 2011) na základě údajů z výzkumu shrnuje, že prožitek 

sounáležitosti se školou je spojen s lepšími školními výsledky i lepším zvládáním problémů a 

změn v souvislosti obdobím dospívání. 

Na  závěr  této  kapitoly  by  ještě  bylo  vhodné  shrnout,  že  nejen  výzkumníci,  ale  také 

učitelé i rodiče si postupně začínají uvědomovat, že žák nežije jen v mikroklimatu „své“ třídy, 

tráví také svůj život v konkrétní škole a učí se tzv. skrytému kurikulu. To zahrnuje sociální 

zážitky  a  životní  zkušenosti  ze  styku  s učiteli,  vedením  školy,  spolužáky  (stejně  starými, 

staršími i mladšími), které si žák fixuje a odnáší do života. Pokud škola dokáže navodit příznivé 

sociální  klima,  udělá  mnoho  pro  rozvoj  žákovy  osobnosti.  Na  druhou  stranu,  škola,  jež  se 

vyznačuje ohrožujícím sociálním klimatem, může žákovu osobnost negativně poznamenat. 

43 

5.2  Kurikulum 

Od výše zmíněného skrytého kurikula se zde dostávám ke skutečnému kurikulu. 

Kurikulum v rámci podkapitoly faktory zátěže na straně školy stručně zmiňuji, protože bych 

Témata, do kterých materiál patří