Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Nezvládání učiva (relativní školní neúspěšnost) však může mít mnohem více příčin, nejen
strukturu kurikula, tímto je můj výzkum limitován.
4 Znění otázek Otázka 22: Důvodem mých obav bylo spíše učení.
Otázka 29: Učivo na 2. stupni zvládám.
45
5.3 Organizační způsoby přechodů
Tuto kapitolu považuji za významný prostředek pro mou výzkumnou část práce.
Vyobrazuji zde (byť poměrně stručně) v podstatě samotný klíčový soubor faktorů zátěže na
straně školy, který se týká organizace přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ. Jde zpravidla
o vymezení organizačních způsobů těchto přechodů, které bych zde nastínil v určité typologii
či v jistých schematických typech.
Tato typologie je tvořena vlastně kombinací daných dvou hlavních hledisek, které zde
schematicky znázorňuji:
1. [budova] Přechod žáků z prvního stupně (5. ročníku) na druhý stupeň (do 6. ročníku) ZŠ
[budova +] v rámci jedné stejné budovy školy (A)
nebo
[budova –] z jedné budovy školy (A) na jinou budovu školy (B), přičemž mohou být obě
budovy (A i B) v rámci jedné školy, může se však také jednat o budovy vzájemně různých škol.
Budova školy A
třída 5.
třída 6.
Budova školy A
třída 5.
Budova školy B
třída 6.
46
2. [třída] Přechod každého žáka dané školní třídy z prvního stupně (5. ročníku) na druhý stupeň
(do 6. ročníku)
[třída +] v rámci třídy jednoho stejného sociálního kolektivu (A)