Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Nezvládání  učiva  (relativní  školní  neúspěšnost)  však  může  mít  mnohem  více  příčin,  nejen 

strukturu kurikula, tímto je můj výzkum limitován. 

                                                 
4 Znění otázek Otázka 22: Důvodem mých obav bylo spíše učení. 
Otázka 29: Učivo na 2. stupni zvládám. 

45 

5.3  Organizační způsoby přechodů 

Tuto  kapitolu  považuji  za  významný  prostředek  pro  mou  výzkumnou  část  práce. 

Vyobrazuji  zde  (byť  poměrně  stručně)  v podstatě  samotný  klíčový  soubor  faktorů  zátěže  na 

straně školy, který se týká organizace přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ. Jde zpravidla 

o vymezení organizačních způsobů těchto přechodů, které bych zde nastínil v určité typologii 

či v jistých schematických typech. 

Tato  typologie  je  tvořena  vlastně  kombinací  daných  dvou  hlavních  hledisek,  které  zde 

schematicky znázorňuji: 

1. [budova] Přechod žáků z prvního stupně (5. ročníku) na druhý stupeň (do 6. ročníku) ZŠ  

[budova +] v rámci jedné stejné budovy školy (A) 

nebo  

[budova  –]  z jedné  budovy  školy  (A)  na  jinou  budovu  školy  (B),  přičemž  mohou  být  obě 

budovy (A i B) v rámci jedné školy, může se však také jednat o budovy vzájemně různých škol. 

Budova školy A 

třída 5. 

třída 6. 

Budova školy A 

třída 5. 

Budova školy B 

třída 6. 

46 

2. [třída] Přechod každého žáka dané školní třídy z prvního stupně (5. ročníku) na druhý stupeň 

(do 6. ročníku)  

[třída +] v rámci třídy jednoho stejného sociálního kolektivu (A) 

Témata, do kterých materiál patří