Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
z Brna.
Snahou dále bylo, aby v rámci všech zkoumaných žáků 6. tříd daných škol se vyskytly 4
vzájemně odlišné typy organizačních způsobů přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ ([stejná
budova +, stejný třídní kolektiv +]; [stejná budova +, jiný třídní kolektiv –]; [jiná budova –,
stejný třídní kolektiv +]; [jiná budova –, jiný třídní kolektiv –]). Z tohoto důvodu jsem prováděl
určitý neoficiální předvýzkum ústně a na internetové sociální síti, kdy jsem se ptal v okruhu
svých známých kamarádů a spolužáků, zda u některých škol nevědí, které typy se v ní mohou
vyskytovat, přičemž jsem jim objasnil, které konkrétní typy mám na mysli. Nejobtížnější bylo
najít typ [+, +], naopak typ [–, –] byl nalezen v rámci všech škol spadající do mého výzkumu.
51
Žádnou školu a v podstatě ani žádnou třídu, která by byla jen jednoho typu, jsem nenašel.
V každé škole jsem našel zpravidla 2 typy, celkem jsem ze všech 4 typů zahrnul všechny.
Poměrně snadno jsem vybral z vesnických škol 3 základní školy, a to ZŠ A, ZŠ B a ZŠ C
v blízkosti mého bydliště. Z městských škol jsem se původně pokoušel pro svůj výzkum získat
v Brně 2 základní školy, přičemž první 2 školy, které jsem kontaktoval, mi nevyhověly, proto
jsem následně kontaktoval ještě jednu základní školu, tou je již ZŠ D. Celkem tedy ve svém
výzkumu počítám 3 ZŠ vesnické, ale jen 1 ZŠ městskou.
1.3 Popis sběru dat
Jednotlivé školy jsem oslovoval pomocí e-mailu od konce srpna 2017, kdy jsem se