Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

z Brna. 

Snahou  dále  bylo,  aby  v rámci  všech  zkoumaných  žáků  6.  tříd  daných  škol  se  vyskytly  4 

vzájemně odlišné typy organizačních způsobů přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ ([stejná 

budova +, stejný třídní kolektiv +]; [stejná budova +, jiný třídní kolektiv  –]; [jiná budova –, 

stejný třídní kolektiv +]; [jiná budova –, jiný třídní kolektiv –]). Z tohoto důvodu jsem prováděl 

určitý neoficiální předvýzkum ústně a na internetové sociální síti, kdy jsem se ptal v okruhu 

svých známých kamarádů a spolužáků, zda u některých škol nevědí, které typy se v ní mohou 

vyskytovat, přičemž jsem jim objasnil, které konkrétní typy mám na mysli. Nejobtížnější bylo 

najít typ [+, +], naopak typ [–, –] byl nalezen v rámci všech škol spadající do mého výzkumu. 

51 

Žádnou  školu  a v podstatě  ani  žádnou  třídu,  která  by  byla  jen  jednoho  typu,  jsem  nenašel. 

V každé škole jsem našel zpravidla 2 typy, celkem jsem ze všech 4 typů zahrnul všechny. 

Poměrně snadno jsem vybral z vesnických škol 3 základní školy, a to ZŠ A, ZŠ B a ZŠ C 

v blízkosti mého bydliště. Z městských škol jsem se původně pokoušel pro svůj výzkum získat 

v Brně 2 základní školy, přičemž první 2 školy, které jsem kontaktoval, mi nevyhověly, proto 

jsem následně kontaktoval ještě jednu základní školu, tou je již ZŠ D. Celkem tedy ve svém 

výzkumu počítám 3 ZŠ vesnické, ale jen 1 ZŠ městskou

1.3  Popis sběru dat 

Jednotlivé  školy  jsem  oslovoval  pomocí  e-mailu  od  konce  srpna  2017,  kdy  jsem  se 

Témata, do kterých materiál patří