Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

jako ZŠ D, kde jsem již zcela bez problému získal přízeň od třídních učitelů žáků 6. tříd, kteří 

byli od počátku ochotni se mého výzkumu účastnit zcela podle mé prosby. 

První část sběru dat se konala v období září – listopad 2017, kdy jsem postupně osobně 

podle domluvy s konkrétními třídními učiteli žáků 6. tříd navštívil školy ZŠ C, ZŠ B a ZŠ D. 

Tito učitelé již věděli o otázkách, které jim budu pokládat a na které budou odpovídat v rámci 

rozhovoru,  a  že  z časové  úspory  bude  pořízen  z tohoto  rozhovoru  hlasový  záznam,  který 

následně  přepíši  do  textové  podoby,  tuto  textovou  podobu  ještě  zašlu  jim  ke  schválení  a 

52 

nakonec bude veškerý hlasový záznam zcela vymazán. Také jsem zmínil, že jejich jména ani 

pohlaví v mém výzkumu zahrnuta nebudou.  

Před  samotným  pokládáním  otázek  jsem  pouze  chtěl,  aby  mi  uvedli  délku  své  praxe,  a  po 

kolikáté již mají na starost třídnictví. Poté, průměrně zhruba v rámci 20 minut, byly pokládány 

a bylo odpovídáno na následujících 8 hlavních otázek: 

1. Jak probíhá přechod žáků do 6. třídy na vaší škole, případně jaké s tím máte zkušenosti? 

2. Jakou máte zkušenost s přípravou třídního kolektivu na nově příchozí žáky, případně  

seznámením nových žáků předem se školou? 

3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky, kteří jsou pro  

vás noví? 

4. Jakou máte zkušenost s adaptivními kurzy na začátku 6. tříd? 

5. S kým spolupracujete v procesu adaptace žáků na 6. třídu a jak? 

6. Které informace o žácích považujete za důležité? 

7. Co nebo kdo je zdrojem podpory či zátěže pro učitele v procesu adaptace žáků na 6. třídu? 

Témata, do kterých materiál patří