Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
i náročnosti jeho vedení méně náročné.
Nestrukturované interview. Udává možnost úplné volné odpovědi, kdy je stanovené pouze téma a
obsahový rámec. Otázky se zde v průběhu podle potřeby „vynořují“. Výhodou tohoto druhu
interview je přínos nových, často nepředpokládaných informací, je však potřeba tyto údaje třídit.
Nevýhodou je však nejobtížnější náročnost jeho vedení, proto vyžaduje nejvíce zkušeností
výzkumníka.
56
Polostrukturované interview. Jedná se v podstatě o kompromis mezi strukturovaným
a nestrukturovaným interview, kdy je stanovená základní obsahová osnova a několik základních
otázek, další otázky pak případně vznikají v průběhu (Gavora, 2010). V mém výzkumu bylo
vlastně použito polostrukturované interview, i když možná spíše s více prvky strukturovaného
interview, neboť další otázky byly obvykle předem připravené. Což jsem zvolil za účelem zjištění
údajů ze stejných dílčích témat od všech třídních učitelů žáků 6. tříd.
Dále bych rád podotknul, že interview, s třídními učiteli žáků 6. tříd, použité v mém výzkumu,
považuji spíše za pomocnou metodu, kde získané údaje touto metodou měli sloužit jako
východisko pro celkové dotvoření sady otázek do dotazníku, který byl pak v podstatě v mém
výzkumu hlavní metodou, a zjištění organizace přechodů na zvolených typech škol. V této
souvislosti pak také interview použité v mém výzkumu označil za polokvantitativní metodu,