Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

i náročnosti jeho vedení méně náročné. 

Nestrukturované interview. Udává možnost úplné volné odpovědi, kdy je stanovené pouze téma a 

obsahový  rámec.  Otázky  se  zde  v průběhu  podle  potřeby  „vynořují“.  Výhodou  tohoto  druhu 

interview je přínos nových, často nepředpokládaných informací, je však potřeba tyto údaje třídit. 

Nevýhodou  je  však  nejobtížnější  náročnost  jeho  vedení,  proto  vyžaduje  nejvíce  zkušeností 

výzkumníka. 

56 

Polostrukturované  interview.  Jedná  se  v podstatě  o  kompromis  mezi  strukturovaným 

a nestrukturovaným  interview, kdy je stanovená základní obsahová osnova a několik základních 

otázek,  další  otázky  pak  případně  vznikají  v průběhu  (Gavora,  2010).  V mém  výzkumu  bylo 

vlastně  použito  polostrukturované  interview,  i  když  možná  spíše  s více  prvky  strukturovaného 

interview, neboť další otázky byly obvykle předem připravené. Což jsem zvolil za účelem zjištění 

údajů ze stejných dílčích témat od všech třídních učitelů žáků 6. tříd. 

Dále bych rád podotknul, že interview, s třídními učiteli žáků 6. tříd, použité v mém výzkumu, 

považuji  spíše  za  pomocnou  metodu,  kde  získané  údaje  touto  metodou  měli  sloužit  jako 

východisko  pro  celkové  dotvoření  sady  otázek  do  dotazníku,  který  byl  pak  v podstatě  v mém 

výzkumu  hlavní  metodou,  a  zjištění  organizace  přechodů  na  zvolených  typech  škol.  V této 

souvislosti  pak  také  interview  použité  v mém  výzkumu  označil  za  polokvantitativní  metodu

Témata, do kterých materiál patří