Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
negativně ovlivňují celkovou adaptaci více a které méně.
H7. Úroveň adaptace na učivo u žáků 6. tříd je nižší, čím více tito žáci pociťovali obavu z učení
při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ. – Obava z učení může být rovněž rizikovým
faktorem. Zde by mohla souviset například s naučenou bezmocností, jež způsobuje nižší
sebevědomí dítěte ve schopnosti se učit školní učivo, případně následně i neochotou si toto
učivo osvojovat.
59
2. Analýza
2.1 Rozdělení respondentů do skupin a úprava dat pro analýzu
Před zpracováním a vyhodnocením údajů získaných od respondentů jsem si nejdříve
veškeré respondenty rozdělil do skupin, tím i upravil data pro jejich následnou analýzu (rozbor).
Třídních učitelů žáků 6. tříd se sice v mém výzkumu zúčastnilo celkem 7 ze čtyř škol,
Rozděluji třídní učitelé žáků 6. tříd všech čtyř ZŠ do skupin pouze podle příslušných škol, to činí
celkem 4 skupiny, které jsem označil analogicky podle označení ZŠ kódy ZŠA, ZŠB, ZŠC a ZŠD.
V prvním sloupci uvádím označení podle typu obce (velikosti školy). A tedy, kteří třídní učitelé
spadají pod ZŠ na vesnici (označuji V) a kteří ve městě (označuji M).
Pro lepší celkovou přehlednost uvádím následující tabulku (Tabulka č. 1). K počtu třídních učitelů
žáků 6. tříd pro informaci uvádím, zda původně spolupracovali nebo zda se z učitelů zapojil každý
za sebe (či sám).
Tabulka č. 1: Rozdělení třídních učitelů žáků 6. tříd do skupin
Typ obce
Označení ZŠ
Skupina