Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

negativně ovlivňují celkovou adaptaci více a které méně. 

H7. Úroveň adaptace na učivo u žáků 6. tříd je nižší, čím více tito žáci pociťovali obavu z učení 

při  přechodu  z prvního  na  druhý  stupeň  ZŠ.  –  Obava  z učení  může  být  rovněž  rizikovým 

faktorem.  Zde  by  mohla  souviset  například  s naučenou  bezmocností,  jež  způsobuje  nižší 

sebevědomí dítěte ve schopnosti  se učit školní  učivo,  případně následně  i  neochotou  si  toto 

učivo osvojovat. 

59 

2.  Analýza  

2.1  Rozdělení respondentů do skupin a úprava dat pro analýzu 

Před  zpracováním  a  vyhodnocením  údajů  získaných  od  respondentů  jsem  si  nejdříve 

veškeré respondenty rozdělil do skupin, tím i upravil data pro jejich následnou analýzu (rozbor). 

Třídních učitelů žáků 6. tříd se sice v mém výzkumu zúčastnilo celkem 7 ze čtyř škol, 

Rozděluji třídní učitelé žáků 6. tříd všech čtyř ZŠ do skupin pouze podle příslušných škol, to činí 

celkem 4 skupiny, které jsem označil analogicky podle označení ZŠ kódy ZŠAZŠBZŠC a ZŠD

V prvním sloupci uvádím označení podle typu obce (velikosti školy). A tedy, kteří třídní učitelé 

spadají pod ZŠ na vesnici (označuji V) a kteří ve městě (označuji M). 

Pro lepší celkovou přehlednost uvádím následující tabulku (Tabulka č. 1). K počtu třídních učitelů 

žáků 6. tříd pro informaci uvádím, zda původně spolupracovali nebo zda se z učitelů zapojil každý 

za sebe (či sám). 

Tabulka č. 1: Rozdělení třídních učitelů žáků 6. tříd do skupin 

Typ obce 

Označení ZŠ 

Skupina 

Témata, do kterých materiál patří