Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
pořadí všech otázek od odpovědi „ano“(/ “rozhodně ano“), což konkrétněji uvádím právě níže,
včetně vysvětlení principu příslušného číselného hodnocení a významu těchto čísel. Obecně
záporným číslem kóduji negativní skutečnost, kladným číslem pak pozitivní skutečnost, čím
menší záporné číslo, tím negativnější skutečnost, čím větší kladné číslo, tím pozitivnější skutečnost.
Dotazník obsahuje celkem 30 otázek, na které byla od žáka odpověď vyžadována. Pokud žák
u některé otázky nevyznačil žádnou odpověď, označil jsem u něj v rámci příslušné nezodpovězené
otázky odpověď jako N, do číselných hodnot tedy zahrnut nebyl.
Pokud žák u otázky zvolil více možností, zaznamenal jsem tuto volbu jako odpověď s číselnou
hodnotou, která je aritmetickým průměrem číselných hodnot příslušných vyznačených možností.
První 4 otázky, které byly v dotazníku i graficky jinak sestaveny, se týkaly organizačních
okolností spojené s přechodem z prvního na druhý stupeň ZŠ.
První 2 otázky zjišťovaly typy organizačních způsobů přechodů z prvního na druhý stupeň ZŠ.
Jelikož zde bylo potřeba v rámci původně nabízených 4 možností sloučit prostřední 2 možnosti do
jedné hodnoty, jelikož jsem usoudil, že nedokážu mezi nimi v důsledku najít významově
opodstatněný rozdíl, použil jsem zde pouze 3 číselné hodnoty, v pořadí postupně 1, -1 a -2.
Usoudil jsem, že v těchto otázkách vlastně zjišťuji především rizikové faktory zátěže z důvodu
změny prostředí (otázka 1 – ZP) a změny kolektivu (otázka 2 – ZK), proto dávám větší váhu