Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Jde o menší vesnickou ZŠ, s oběma stupni.
4. ZŠ D – Učitelé tříd 6. A a 6. B mi poskytli v první části výzkumu potřebné údaje osobně.
Také v této škole mi bylo dále v druhé části výzkumu umožněno řádně zapojit tamní žáky obou
6. tříd do mého výzkumu. První částí výzkumu se obdobně jako ZŠ B účastnila i v této škole
vždy dvojice učitelů v rámci jednotné spolupráce (oba třídní učitelé se účastnili současně jako
jeden zdroj informací), jde tedy o 1 zdroj informací od třídních učitelů žáků 6. tříd.. Žáci obou
6. tříd se pak již v druhé části výzkumu zapojili údajně každý sám za sebe.
Organizačními typy přechodů jsou na této škole tytéž 2 typy jako u ZŠ B, tedy
[jiná budova –, stejný třídní kolektiv +] a [jiná budova –, jiný třídní kolektiv –].
Zde se jedná o městskou ZŠ, s oběma stupni.
Celkem do mého výzkumu počítám 4 školy, z nichž v rámci 3 škol mi byly poskytnuty
veškeré potřebné údaje řádným způsobem, na 1 škole toleruji neosobní přístup v první části
výzkumu.
Všech započítaných třídních učitelů žáků 6. tříd do mého výzkumu bylo celkem 7, počet
účastněných 6. tříd žáků pak také celkem 7.
Mým hlavním úmyslem bylo vybrat si 4 až 5 základních škol (v České republice), kde
na každé škole provedu výzkum s třídními učiteli všech 6. tříd a samotnými žáky 6. tříd.
Původně jsem zamýšlel, že by bylo nejvhodnější do výzkumu zahrnout alespoň 2 školy z vesnic
a 2 školy z města. Vesnické školy jsem chtěl vybrat z okolí mého bydliště, městské školy