Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

dlouhodobé  školní  selhávání,  nedostatečná  nebo  chybějící  sociální  opora  při  školních 

problémech), také nepříznivé vlivy komunity (společensky či zdravotně riziková oblast) či vlivy 

38 

kulturní a etnické v nichž žák žije (etnocentrismus společenství, zážitky izolace, odmítání či 

diskriminace za strany majoritní většiny), a tak dále. 

Z uvedených sociálních faktorů bych za nejpodstatnější zdůraznil nepříznivé vlivy školy, hlavně 

negativní  klima  školy  a  nedostatečná  nebo  chybějící  sociální  opora,  neboť  se  vztahují 

především k mým výzkumným otázkám 23 – 253, z dotazníku pro žáky 6. tříd, které se týkají 

obav z učitelů, spolužáků ve třídě a starších spolužáků ve škole. 

                                                 
3 Znění otázek Otázka 23: Důvodem mých obav byli spíše učitelé. 
Otázka 24: Důvodem mých obav byli spíše noví spolužáci ve třídě. 
Otázka 25: Důvodem mých obav byli spíše starší spolužáci ve škole. 

39 

4.  ISCED systém 

Přechod z prvního na druhý stupeň základní školy má určité formální hledisko, které je 

charakteristické  pro  náš  stát.  Účelem  této  kapitoly  je  dané  hledisko  stručně  vymezit  na 

mezinárodní úrovni. 

ISCED  (International  Standard  Classification  of  Education)  je  ve  volném  překladu 

Mezinárodní standardní klasifikace vzdělávání. 

Česká  republika  má  s civilizovanými  zeměmi  světa  společný  jistý  povinný  základ 

vzdělávání v rámci výchovně vzdělávacího systému pro veškerou populaci mezi věkem 5 – 6 

Témata, do kterých materiál patří