Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
počátečních fází učení se rolí třídního učitele. Za významné a velice správně bych zdůraznil, brání
zřetel na podporu žáků samotných. Stupeň pociťované podpory žáky ze strany školy a učitelů při
přechodu z 1. na 2. stupeň totiž přímo zjišťuji v rámci dotazníkového šetření všech zkoumaných
žáků v rámci otázky 175.
2.3.2 Přechod na druhý stupeň ZŠ a žáci 6. tříd
Na základě získaných a zpracovaných dat prostřednictvím kvantitativní analýzy
z dotazníkového šetření zkoumaných žáků 6. třídnásledně uvádím úroveň adaptace žáků 6. tříd
u vybraných skupin těchto respondentů, především podle předem stanovených proměnných
v rámci hypotéz, jež zahrnují především žáky pociťované zdroje opory a zdroje obav, jež
5 Znění otázky 17: Při přechodu z 1. na 2. stupeň jsem cítil/a podporu ze strany školy a učitelů.
70
v uvedeném pořadí jsou příklady rizikových a protektivních faktorů zátěže vnímaných žáky
spojené s přechodem z prvního na druhý stupeň ZŠ.
Vyhodnocení veškerých dat pomocí sloupcových grafů, následně slovně objasňuji.
Než se dostanu k samotné hlavní části, v níž budu prostřednictvím získaných výsledných
hodnot z grafů reagovat na své výzkumné hypotézy, tedy potvrzovat nebo vyvracet je, začnu
informací, jež je vlastně celkovým, nejobecnějším, výsledkem celého dotazníkového šetření, který
však může působit jen jako abstraktní číselná hodnota, respektive v mém výzkumném vzorku již