Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ je u zkoumané městské školy téměř shodná jako
zkoumaných vesnických škol, dokonce je nepatrně vyšší.
Řekněme zde tedy, že H1. nebyla potvrzena. V podstatě byla vyvrácena, byť nepatrně. Usuzuji,
že v mém výzkumném vzorku mohla být městská ZŠ, která právě celkovou adaptaci žáků 6. tříd
na přechod ovlivňuje lépe.
Podívejme se o něco málo podrobněji, jak je to s celkovou úrovní adaptace žáků 6. tříd na přechod
podle zkoumaných škol i podle zkoumaných jednotlivých tříd.
0,68
0,69
vesnice
město
Celk
ov
á
ad
ap
ta
ce
žá
ků
6.
tř
íd
Typ obce zkoumaných škol
Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na typu obce zkoumaných škol
72
Graf č. 2: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd podle zkoumaných škol
Celková adaptace žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň při srovnání jednotlivých škol
je však nejvyšší u vesnické školy ZŠ B, nikoliv u dané jediné městské školy ZŠ D.
Graf č. 3: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd podle zkoumaných tříd
Zde můžeme dokonce vidět i poměrně významné rozdíly mezi třídami v rámci jednotlivých škol
při srovnání celkové adaptace žáků 6. tříd na přechod.
Zdá se tedy, že hlavní roli nehraje pouze skutečnost, zda se jedná o vesnickou (menší) či městskou
(větší) ZŠ, významně závisí na konkrétních školách, ale zejména rovněž i na jednotlivých třídách
v rámci těchto škol. Usoudil bych, že důležitá bude například role v rámci způsobů organizace
přechodu na druhý stupeň ZŠ, ale i u samotných učitelů, případně vedení školy.
0,60
0,74
0,69
0,69
ZŠA.6
ZŠB.6
ZŠC.6
ZŠD.6
Celk
ov
á
ad