Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

jednotlivých  školních  tříd  rostou  hodnoty  celkové  adaptace  s růstem  hodnot  vztahujících  se 

k nabízených odpovědím (-2 – rozhodně ne, -1 – spíše ne, 1 – spíše ano, 2 – rozhodně ano). 

Toto tvrzení bylo zcela potvrzeno u tříd ZŠB.6A, ZŠC.6A a ZŠD.6A. U třídy ZŠD.6A vidíme 

dokonce  záporné  hodnoty,  což  znamená,  že  skupina  žáků  této  třídy,  která  odpověděla,  že 

rozhodně nepociťuje oporu ze strany školy a učitelů v průměru vykazuje špatnou (zápornou) 

celkovou adaptaci při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ. Zcela jinak se však zdá u obou 

tříd ZŠA.6, kde záporný stupeň pociťované opory  ze strany školy a učitelů  celovou  dobrou 

adaptaci tolik neohrožuje. U třídy ZŠA.6B dokonce nastává, že skupina žáků této třídy, která 

odpověděla, že rozhodně pociťuje oporu ze strany školy a učitelů vykazuje nejméně dobrou 

celkovou adaptací na přechod z prvního na druhý stupeň, což je možná jen náhoda. Třída však 

může mít celkově špatnou adaptaci z jiného důvodu než podpora školy a učitelů. 

0,57

0,62

0,00

0,00

0,00

-0,19

0,00

0,41

0,28

0,72

0,46

0,16

0,74

0,31

0,80

0,71

0,85

0,65

0,74

1,00

0,29

1,09

0,21

1,01

0,63

0,87

1,11

0,00

ZŠA.6A

ZŠA.6B

ZŠB.6A

ZŠB.6B

ZŠC.6A

ZŠD.6A

ZŠD.6B

Celk

ov

á 

ad

ap

ta

ce 

žá

 6.

 tř

íd

Skupiny zkoumaných žáků podle tříd stupně pociťovaných opor ze strany učitelů a školy

Závislost úrovně celkové adaptace na stupni pociťované opory ze strany učitelů a školy

1  2 

-2  -1 

1  2 

-2  -1 

1  2 

-2  -1 

1  2 

-2  -1 

1  2 

-2  -1 

1  2 

-2  -1 

1  2 

-2  -1 

79 

H6. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního 

Témata, do kterých materiál patří