Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Připomínám ještě jednou H2., že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního
na druhý stupeň ZŠ je vyšší u dívek než u chlapců.
0,60
0,71
0,27
1,59
škola a učitelé
kamarádi
spolužáci
rodiče
Hod
n
ot
y
ad
ap
ta
ce
žá
ků
6.
tř
íd
v r
ám
ci
z
d
roj
ů
so
ci
ál
n
í op
or
y
Zdroje sociální opory (protektivní faktory)
Působení zdrojů sociální opory pociťovaných žáky 6. tříd
77
Graf č. 10: Působení zdrojů sociální opory pociťovaných dívkami a chlapci 6. tříd
Podle hodnot lze říci, že z žáků 6. tříd mého výzkumného vzorku, pociťují dívky více sociální
opory než chlapci co se týče opory kamarádů, spolužáků i rodičů. Sociální oporu ze strany školy
a učitelů zase pociťují více chlapci.
V H5. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního
na druhý stupeň ZŠ je vyšší, čím vyšší je stupeň pociťované opory těchto žáků ze strany učitelů
a školy.
0,65
0,98
0,45
1,75
0,70
0,66
0,21
1,52
škola a učitelé
kamarádi
spolužáci
rodiče
Hod
n
ot
y
ad
ap
ta
ce
d
ív
e
k
a
ch
la
p
ců
6.
tř
íd
v r
ám
ci
z
d
roj
ů
so
ci
ál
n
í op
or
y
Zdroje sociální opory (protektivní faktory)
Působení zdrojů sociální opory pociťovaných dívkami a chlapci 6. tříd
dívky
chlapci
78
Graf č. 11: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na stupni pociťované opory
ze strany učitelů a školy
Tento graf vychází z otázky 17 (Při přechodu z 1. na 2. stupeň jsem cítil/a podporu ze strany
školy a učitelů). Jelikož se jedná o závislost ze strany učitelů a školy, rozčlenil jsem zde údaje
v rámci zkoumané jednotlivé školní třídy. U každé ze tříd jsou uvedeny číselné hodnoty
vztahující se k nabízeným odpovědím na otázku 17. Zkoumáme zde tedy tvrzení, zda u