Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Připomínám ještě jednou H2., že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního 

na druhý stupeň ZŠ je vyšší u dívek než u chlapců. 

0,60

0,71

0,27

1,59

škola a učitelé

kamarádi

spolužáci

rodiče

Hod

n

ot

ad

ap

ta

ce 

žá

 6.

 tř

íd

v r

ám

ci

 z

d

roj

ů

 so

ci

ál

n

í op

or

y

Zdroje sociální opory (protektivní faktory)

Působení zdrojů sociální opory pociťovaných žáky 6. tříd 

77 

Graf č. 10: Působení zdrojů sociální opory pociťovaných dívkami a chlapci 6. tříd 

Podle hodnot lze říci, že z žáků 6. tříd mého výzkumného vzorku, pociťují dívky více sociální 

opory než chlapci co se týče opory kamarádů, spolužáků i rodičů. Sociální oporu ze strany školy 

a učitelů zase pociťují více chlapci. 

H5. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního 

na druhý stupeň ZŠ je vyšší, čím vyšší je stupeň pociťované opory těchto žáků ze strany učitelů 
a školy. 

0,65

0,98

0,45

1,75

0,70

0,66

0,21

1,52

škola a učitelé

kamarádi

spolužáci

rodiče

Hod

n

ot

ad

ap

ta

ce 

d

ív

e

ch

la

p

 6.

 tř

íd

v r

ám

ci

 z

d

roj

ů

 so

ci

ál

n

í op

or

y

Zdroje sociální opory (protektivní faktory)

Působení zdrojů sociální opory pociťovaných dívkami a chlapci 6. tříd 

dívky

chlapci

78 

Graf č. 11: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na stupni pociťované opory   

ze strany učitelů a školy 

Tento graf vychází z otázky 17 (Při přechodu z 1. na 2. stupeň jsem cítil/a podporu ze strany 

školy a učitelů). Jelikož se jedná o závislost ze strany učitelů a školy, rozčlenil jsem zde údaje 

v rámci  zkoumané  jednotlivé  školní  třídy.  U  každé  ze  tříd  jsou  uvedeny  číselné  hodnoty 

vztahující  se  k  nabízeným  odpovědím  na  otázku  17.  Zkoumáme  zde  tedy  tvrzení,  zda  u 

Témata, do kterých materiál patří