Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

tato hodnota nelze srovnat s jinou výslednou hodnotou, proto usuzuji, že z ní ani nemá smysl tvořit 

graf. Jde o celkovou adaptaci všech zkoumaných žáků 6. tříd, tedy ze všech škol. 

Celková adaptace všech zkoumaných žáků 6. tříd (v rámci intervalu hodnot ⟨-2, 2⟩, kde hodnota 

-2 by znamenala teoreticky reálně naprosto nejhorší možnou adaptaci, nebo chcete-li neadaptaci 

a hodnota  2  naprosto  nejlepší  adaptaci  žáků  6.  tříd  na  přechod  z prvního  na  druhý  stupeň  ZŠ) 

vyjádřená číselnou hodnotou, je (+)0,68.  

Pokud toto číslo zaokrouhlíme na jednotky, získáme číslo  (+)1,  a pokud bychom  jej například 

přiřadili k nabízené odpovědi u otázek 5 – 30 mnou sestaveného dotazníku (tedy -2 – rozhodně ne, 

-1 – spíše ne, 1 – spíše ano a 2 – rozhodně ano) a doplnili k tomu slovo adaptování, mohli bychom 

jednoduše při tomto logickém úsudku odpovědět, že:

Zkoumaní žáci 6. tříd jsou na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ celkově spíše adaptováni. 

Případně: 

Celková adaptace zkoumaných žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň je spíše dobrá. 

Nyní se dostáváme k hlavní části se zpracovanými výsledky v grafech, komentáři těchto výsledků 

a hlavně potvrzování, případně vyvracení stanovených výzkumných hypotéz (označených H1. až 

H7.). 

H1. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na 

druhý stupeň ZŠ je nižší u městských (větších) škol než u vesnických (menších škol). 

71 

Graf č. 1: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na typu obce zkoumaných škol  

Z grafu  však  vidíme,  že  v rámci  mého  výzkumného  vzorku  celková  adaptace  žáků  6.  tříd  na 

Témata, do kterých materiál patří