Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
tato hodnota nelze srovnat s jinou výslednou hodnotou, proto usuzuji, že z ní ani nemá smysl tvořit
graf. Jde o celkovou adaptaci všech zkoumaných žáků 6. tříd, tedy ze všech škol.
Celková adaptace všech zkoumaných žáků 6. tříd (v rámci intervalu hodnot ⟨-2, 2⟩, kde hodnota
-2 by znamenala teoreticky reálně naprosto nejhorší možnou adaptaci, nebo chcete-li neadaptaci
a hodnota 2 naprosto nejlepší adaptaci žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ)
vyjádřená číselnou hodnotou, je (+)0,68.
Pokud toto číslo zaokrouhlíme na jednotky, získáme číslo (+)1, a pokud bychom jej například
přiřadili k nabízené odpovědi u otázek 5 – 30 mnou sestaveného dotazníku (tedy -2 – rozhodně ne,
-1 – spíše ne, 1 – spíše ano a 2 – rozhodně ano) a doplnili k tomu slovo adaptování, mohli bychom
jednoduše při tomto logickém úsudku odpovědět, že:
Zkoumaní žáci 6. tříd jsou na přechod z prvního na druhý stupeň ZŠ celkově spíše adaptováni.
Případně:
Celková adaptace zkoumaných žáků 6. tříd na přechod z prvního na druhý stupeň je spíše dobrá.
Nyní se dostáváme k hlavní části se zpracovanými výsledky v grafech, komentáři těchto výsledků
a hlavně potvrzování, případně vyvracení stanovených výzkumných hypotéz (označených H1. až
H7.).
V H1. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na
druhý stupeň ZŠ je nižší u městských (větších) škol než u vesnických (menších škol).
71
Graf č. 1: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na typu obce zkoumaných škol
Z grafu však vidíme, že v rámci mého výzkumného vzorku celková adaptace žáků 6. tříd na