Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ap
ta
ce
žá
ků
6.
tř
íd
Skupiny zkoumaných žáků 6. tříd podle škol
Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd podle zkoumaných škol
0,76
0,45
0,88
0,61
0,69
0,90
0,48
ZŠA.6A
ZŠA.6B
ZŠB.6A
ZŠB.6B
ZŠC.6A
ZŠD.6A
ZŠD.6B
Celk
ov
á
ad
ap
ta
ce
žá
ků
6.
tř
íd
Skupiny zkoumaných žáků 6. tříd podle tříd
Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd podle zkoumaných tříd
73
V H2. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na
druhý stupeň ZŠ je vyšší u dívek než u chlapců.
Graf č. 4: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd podle zkoumaných tříd
Z grafu můžeme vidět, že celková adaptace na přechod z prvního na druhý stupeň je skutečně vyšší
u dívek než u chlapců.
H2. byla potvrzena.
V H3. jsem formuloval, že úroveň celkové adaptace u žáků 6. tříd na přechod z prvního na
druhý stupeň ZŠ se liší v závislosti na organizačních okolnostech souvisejících s tímto přechodem
(typy organizačních způsobů přechodů, dřívější setkání žáka s jeho současným třídním učitelem,
zkušenost žáka s vyučováním různými učitelů v různých předmětech)
0,73
0,61
dívky
chlapci
Celk
ov
á
ad
ap
ta
ce
d
ív
e
k
a
ch
la
p
ců
6.
tř
íd
Pohlaví žáků 6. tříd
Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na jejich pohlaví
74
Graf č. 5: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd na změně prostředí
Tento graf vychází z otázky 1. Zde se ukázalo, že skupina všech zkoumaných žáků, která byla na
stejné škole již na prvním stupni, měla nejlepší celkovou adaptaci na přechod z prvního na druhý
stupeň ZŠ. Nejhůř pak na tom s celkovou adaptací byla skupina žáků, která po celou dobu prvního
stupně ZŠ na dané škole nebyla a přešla na ní až na druhý stupeň ZŠ, tedy až v 6. třídě.