Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

natolik časté, aby měli význam pro špatnou adaptaci, tento význam je i zde rovněž pouze u obav 

u učení (neboť pouze zde je hodnota adaptace záporná). 

To přímo souvisí s poslední hypotézou. 

H7. jsem formuloval, že úroveň adaptace na učivo u žáků 6. tříd je nižší, čím více tito 

žáci pociťovali obavu z učení při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ. 

-1,00

0,58

0,92

1,00

1,37

-0,72

0,45

0,60

0,39

0,46

učení

učitelé

spolužáci ve třídě

spolužáci ve škole

neznámé prostředí

Hod

n

ot

ad

ap

ta

ce 

d

ív

e

ch

la

p

 6.

 tř

íd

v r

ám

ci

 z

d

roj

ů

 ob

av

Zdroje obav (rizikové faktory)

Působení zdrojů obav pociťovaných dívkami a chlapci 6. tříd 

dívky

chlapci

81 

Graf č. 14: Závislost úrovně celkové adaptace žáků 6. tříd  

na stupni pociťovaných obav z učení 

Tento graf vychází z otázky 21. Zde zkoumáme tvrzení, zda u všech zkoumaných žáků 6. tříd 

klesají hodnoty celkové adaptace s poklesem hodnot vztahujících se k nabízených odpovědím. 

Toto  tvrzení  je  však  potvrzeno  jen  částečně,  neboť  nejvyšší  celkovou  adaptaci  na  přechod 

z prvního na druhý stupeň vykazuje skupina žáků, která uvedla, že se učení rozhodně neobává, 

nýbrž skupina, jež uvedla, že se učení neobává spíše. Nicméně u žáků, kteří odpověděli že se 

učení obávají spíše a dokonce i u žáků, kteří odpověděli, že se učení obávají rozhodně, nebyl 

výrazný pokles v celkové adaptaci. Z výsledků vyplývá, že obavy z učení rizikovými faktory 

zvládání  zátěže  při  přechodu  z prvního  na  druhý  stupeň  nejsou.  Považuji  H7.  jako 

nepotvrzenou

Tyto údaje jsem se ještě pokusil porovnat mezi dívkami a chlapci. 

0,70

0,75

0,69

0,53

2

1

-1

-2

Ce

lk

ov

á 

ada

pt

ace ž

Témata, do kterých materiál patří