Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
organizační strukturu přechodu mezi vzdělávacími úrovněmi z mezinárodního hlediska, na což
dále navazují vybrané faktory zátěže na straně školy.
Ve výzkumné části jsem zjišťoval způsoby provedení přechodu z prvního na druhý
stupeň ZŠ, typy škol a faktory, které jsou méně a které více příznivé pro adaptaci žáků při
přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ. Respondenty mého výzkumného vzorku byli jednak
třídní učitelé žáků 6. tříd a samotní žáci 6. tříd. Použil jsem 2 výzkumné metody, interview
a dotazník. Můj výzkum byl tedy rozdělen na první a druhou výzkumnou část.
V první výzkumné části jsem se třídními učiteli žáků 6. tříd ze 4 škol prováděl
polostrukturované interview o 8 otevřených otázkách, jehož prostřednictvím jsem se snažil
zjistit charakteristiku těchto třídních učitelů žáků 6. tříd a jejich školy v 8 tematických
kategoriích.
Ve druhé části výzkumu jsem pak následně s žáky 6. tříd přeslušných třídních učitelů 4 škol
prováděl dotazníkové šetření, v rámci kterého jsem prostřednictvím kvantitativní analýzy dat
z dotazníkových položek zjišťoval celkovou úroveň adaptace u všech zkoumaných žáků 6. tříd,
jednotlivých zkoumaných škol, tříd a v závislosti na proměnných, jež jsem předem stanovil ve
výzkumných hypotézách. Stanovil jsem analytickými kvantitativními prostředky, které typy
škol či které zkoumané školy jsou méně a které více příznivé pro adaptaci žáků při přechodu
z prvního na druhý stupeň ZŠ. Následně jsem z vybraného vzorku dat vyhodnotil, které