Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
80-859-3148-6.
THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha:
Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN
80-717-8308-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Vyd. 1. Praha: Karolinum,
2005. ISBN 978-80-246-1318-5.
WALTEROVÁ, Eliška. Dva světy základní školy?: úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. Praha:
Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2043-5.
Základní škola Václava Havla [online]. Copyright © [cit. 30.03.2018]. Dostupné
z: http://zsvaclavahavla.cz/wp-content/uploads/2015/09/Eliminace-rizik-2014-2015.pdf
92
SEZNAM PŘÍLOH
Příloha č. 1: Kopie e-mailu s prosbou o zapojení respondentů do mého výzkumu (text)
Příloha č. 2: Záznam písemně uvedených odpovědí třídními učiteli školy ZŠ A na mnou
položené otázky
Příloha č. 3: Záznamy z rozhovorů třídních učitelů školy ZŠ B přepsaný do písemné podoby
Příloha č. 4: Záznam z rozhovoru třídního učitele školy ZŠ C do písemné podoby
Příloha č. 5: Záznam z rozhovoru třídních učitelů školy ZŠ D do písemné podoby
Příloha č. 6: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ A
Příloha č. 7: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ B
Příloha č. 8: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ C
Příloha č. 9: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ D
PŘÍLOHY
Příloha č. 1: Kopie e-mailu s prosbou o zapojení respondentů do mého výzkumu (text)
Předmět e-mailu: Prosba studenta PdF MU (mě) o zapojení se do výzkumu v rámci mé DP
Text e-mailu: Vážený pane/ Vážená paní z vedení školy/ e-mailu školy.
Dobrý den.
Jsem studentem posledního ročníku Mgr. studia Učitelství pro (2. stupeň) ZŠ.
V rámci realizace mé diplomové práce bych se velice rád obrátil na vaší školu s prosbou o
poskytnutí (1) rozhovoru a (2) vyplnění dotazníku (bližší informace níže), který slouží ke
zjištění způsobu přechodu žáků z 1. na 2. stupeň vaší ZŠ.
Bližší informace:
(1) Rozhovor: Nejprve bych potřeboval uskutečnit rozhovor(y) s třídním(i)
učitelem/učitelkou(učiteli) žáků, kteří nyní budou v 6. třídě (třídách). (Tedy nejlépe tolik
rozhovorů s danými třídními učiteli, kolik bude 6. tříd v dané škole).
Zde bych nejprve, pokud by to bylo, prosím, možné, potřeboval poprosit o kontakt na
dané(ho) učitele/učitelku(ky), se kterými bych se mohl domluvit na termínu rozhovoru. Zde v
příloze zasílám dokument ve wordu, kde jsou zejména uvedeny hlavní otázky k rozhovoru,
ale i další informace (např. týkající se i toho jak budu zacházet s poskytnutými daty z
rozhovoru). Případně že by to šlo i tak, že byste mi prostě jen mohl napsat termín, kdy bych
tedy mohl přijít uskutečnit daný(é) rozhovor(y) a neposílal mi kontakt na dané učitele, i to by
mohla být možnost.
(2) Dotazník: Dotazník by se pro změnu netýkal nikoho z učitelů, ale právě přímo samotných
žáků 6. tříd(y). Zde bych nyní alespoň potřeboval požádat o souhlas ředitele/zástupce ředitele
o provedení dotazníkového šetření s žáky vaší školy. Dotazníkové šetření budu určitě
provádět až když budu hotový s rozhovory, neboť položky (otázky) v dotazníku ještě budu
dotvářet ještě také na základě zjištěných údajů z rozhovoru s třídními učiteli.
Předem velice děkuji za případnou ochotu o spolupráci a pomoc. Pokud by tedy bylo možné
se domluvit, píši vám tedy raději již nyní s předstihem, než-li pozdě či v ještě méně vhodném
období (třeba první týden v září).
Případné termíny realizace rozhovorů a (následně) dotazníků bych očekával pravděpodobně
od září.
Se srdečným pozdravem,
Bc. Daniel Sikora
Student Učitelství matematiky a přírodopisu pro ZŠ, PdF MU Brno.