Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

80-859-3148-6. 

THOROVÁ, Kateřina. Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: 

Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0714-6. 

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 

80-717-8308-0. 

VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 

2005. ISBN 978-80-246-1318-5.  

WALTEROVÁ,  Eliška. Dva  světy  základní  školy?:  úskalí  přechodu  z  1.  na  2.  stupeň.  Praha: 

Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-2043-5.  

Základní  škola  Václava  Havla [online].  Copyright  ©  [cit.  30.03.2018].  Dostupné 

z: http://zsvaclavahavla.cz/wp-content/uploads/2015/09/Eliminace-rizik-2014-2015.pdf 

92 

SEZNAM PŘÍLOH 

Příloha č. 1: Kopie e-mailu s prosbou o zapojení respondentů do mého výzkumu (text) 

Příloha č. 2: Záznam písemně uvedených odpovědí třídními učiteli školy ZŠ A na mnou 

položené otázky 

Příloha č. 3: Záznamy z rozhovorů třídních učitelů školy ZŠ B přepsaný do písemné podoby 

Příloha č. 4: Záznam z rozhovoru třídního učitele školy ZŠ C do písemné podoby 

Příloha č. 5: Záznam z rozhovoru třídních učitelů školy ZŠ D do písemné podoby 

Příloha č. 6: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ A 

Příloha č. 7: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ B 

Příloha č. 8: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ C 

Příloha č. 9: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ D 

PŘÍLOHY 

Příloha č. 1: Kopie e-mailu s prosbou o zapojení respondentů do mého výzkumu (text)  

Předmět e-mailu: Prosba studenta PdF MU (mě) o zapojení se do výzkumu v rámci mé DP 
 

Text e-mailu: Vážený pane/ Vážená paní z vedení školy/ e-mailu školy. 
 
Dobrý den. 
Jsem studentem posledního ročníku Mgr. studia Učitelství pro (2. stupeň) ZŠ. 
 
V rámci realizace mé diplomové práce bych se velice rád obrátil na vaší školu s prosbou o 
poskytnutí (1) rozhovoru a (2) vyplnění dotazníku (bližší informace níže), který slouží ke 
zjištění způsobu přechodu žáků z 1. na 2. stupeň vaší ZŠ. 
 
Bližší informace: 
(1) Rozhovor: Nejprve bych potřeboval uskutečnit rozhovor(y) s třídním(i) 
učitelem/učitelkou(učiteli) žáků, kteří nyní budou v 6. třídě (třídách). (Tedy nejlépe tolik 
rozhovorů s danými třídními učiteli, kolik bude 6. tříd v dané škole). 
Zde bych nejprve, pokud by to bylo, prosím, možné, potřeboval poprosit o kontakt na 
dané(ho) učitele/učitelku(ky), se kterými bych se mohl domluvit na termínu rozhovoru. Zde v 
příloze zasílám dokument ve wordu, kde jsou zejména uvedeny hlavní otázky k rozhovoru, 
ale i další informace (např. týkající se i toho jak budu zacházet s poskytnutými daty z 
rozhovoru). Případně že by to šlo i tak, že byste mi prostě jen mohl napsat termín, kdy bych 
tedy mohl přijít uskutečnit daný(é) rozhovor(y) a neposílal mi kontakt na dané učitele, i to by 
mohla být možnost. 
 
(2) Dotazník: Dotazník by se pro změnu netýkal nikoho z učitelů, ale právě přímo samotných 
žáků 6. tříd(y). Zde bych nyní alespoň potřeboval požádat o souhlas ředitele/zástupce ředitele 
o provedení dotazníkového šetření s žáky vaší školy. Dotazníkové šetření budu určitě 
provádět až když budu hotový s rozhovory, neboť položky (otázky) v dotazníku ještě budu 
dotvářet ještě také na základě zjištěných údajů z rozhovoru s třídními učiteli. 
 
Předem velice děkuji za případnou ochotu o spolupráci a pomoc. Pokud by tedy bylo možné 
se domluvit, píši vám tedy raději již nyní s předstihem, než-li pozdě či v ještě méně vhodném 
období (třeba první týden v září).  
 
Případné termíny realizace rozhovorů a (následně) dotazníků bych očekával pravděpodobně 
od září.  
 
 
Se srdečným pozdravem, 
 
Bc. Daniel Sikora  
Student Učitelství matematiky a přírodopisu pro ZŠ, PdF MU Brno. 
 

Témata, do kterých materiál patří