Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky,
kteří jsou pro vás noví? Já nijak, přiznám se nijak. Jako asi to jde, ale jo jako třeba ano, někdy se mi snaží z 1. stupně
učitelé nebo učitelky vesměs říct: dej si pozor na toho, dej si pozor na toho; a já jim vždycky
říkám: ne-e, vůbec, nic takového mi neříkej, prostě, vždycky to je úplně jinak. No, takže ne,
já se nepřipravuju, nezjišťuju nic, nehledám nic. Já to vždycky zjišťuju až potom v tom
průběhu, co a jak.
Když se to veme z pohledu toho žáka, tak jako nevím, já to neznám; ale co bych já si možná
myslel, tak; ono to jádro je dejme tomu 20 a 20 dětí, a k tomu třeba přijde 5 dětí z jedné
okolní vesnice, 5 dětí z druhé okolní vesnice, a třeba 5 dětí ze třetí okolní vesnice. Takže to
je takové jakoby, jsou v menšině; takže tohle možná bude ze začátku nějaké, možná,
nevím… Ale nevidím, jako mě připadá, že fungují dobře. Teďka už mám třeba měsíc nebo
dva měsíce za sebou téměř; a připadá mi to, že se kamarádí i různě; že to není jenom tak
jakože tři spolu a tak nějak. Musím říct, že zatím fakt jako celkem dobré klima celé třídy.
Nijak se to zatím nepozměnilo oproti začátku září, to ne, ne, právě že ne, ale teď jako jsem
zvědavý, co mě čeká po tom adapťáku, jinak zatím mi to přijde fajn. Je fakt, že teda ty děti
moc neřeknu, ale jako jak to vnímám já, tak je to v pohodě.
4. Jakou máte zkušenost s adaptivními kurzy na začátku 6. tříd?