Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
6. Které informace o žácích považujete za důležité?
Je to určitě vlastně klasifikace, klasifikační záznamy, které mají, z katalogových listů, které
se vždy v září aktualizují, takže ty informace mám i od žáků, že mi vlastně předají ty
informace a pokud je i nějaká změna, tak vždycky mi je žáci hlásí.
7. Co nebo kdo je zdrojem zátěže či podpory pro učitele v procesu adaptace
žáků na 6. třídu? Podporou je určitě vedení školy, protože to je hodně vstřícné. Poté je podporou třeba i SRPŠ,
které dává třeba prostředky i na ten adaptační kurz, že na něj nějakou částí přispěje. Potom
jsou to třeba i ostatní učitelé, je to třeba i to odloučené pracoviště na okolní vesničce, protože
vždycky tam jezdíme předem, domluvíme se vlastně s paní kuchařkou. Kuchařka na té
okolní vesničce nám vždycky navaří oběd, udělá snídaně, takže i tu okolní vesničku jako
významnou, protože to je prostě super, že máme takové pracoviště odloučené.
Chtěl/a bych ještě podotknout, že my spolupracujeme ještě s organizací AVE, hlavně s jistou
paní, která nám dělá různé akce. Loni měli třeba šesťáci (nynější sedmáci) přespání
v družině, kde ona vlastně šetřila vztahy ve třídě. Protože tam byly trošku ty vztahy
rozpoložené, takže aby se to nějak upevnilo. V této třídě to zatím neshledávám, takže zatím
třeba s tou dotyčnou paní nespolupracuji, ale vždycky je ochotná přijít.
8. Jak jste se učil/ a být třídním učitelem/ třídní učitelkou?
Já jsem vlastně měl/a před 4 lety poprvé 6. třídu, dovedla jsem si je loni do 9. třídy a učil/a jsem
sem tím, že jsem se prostě ptal/a kolegů, co mám dělat, jak to mám řešit a vždycky ti kolegové,
kteří mají větší praxi, mi v tom pomáhali, a myslím si, že teď předávám i ty informace zase
dalším kolegům i já.