Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

6. Které informace o žácích považujete za důležité? 

Je to určitě vlastně klasifikace, klasifikační záznamy, které mají, z katalogových listů, které 
se  vždy  v září  aktualizují,  takže  ty  informace  mám  i  od  žáků,  že  mi  vlastně  předají  ty 
informace a pokud je i nějaká změna, tak vždycky mi je žáci hlásí. 
 

7. Co nebo kdo je zdrojem zátěže či podpory pro učitele v procesu adaptace 

žáků na 6. třídu? Podporou je určitě vedení školy, protože to je hodně vstřícné. Poté je podporou třeba i SRPŠ, 
které dává třeba prostředky i na ten adaptační kurz, že na něj nějakou částí přispěje. Potom 
jsou to třeba i ostatní učitelé, je to třeba i to odloučené pracoviště na okolní vesničce, protože 
vždycky  tam  jezdíme  předem,  domluvíme  se  vlastně  s paní  kuchařkou.  Kuchařka  na  té 
okolní vesničce nám vždycky navaří oběd, udělá snídaně, takže i tu okolní vesničku jako 
významnou, protože to je prostě super, že máme takové pracoviště odloučené. 
Chtěl/a bych ještě podotknout, že my spolupracujeme ještě s organizací AVE, hlavně s jistou 
paní,  která  nám  dělá  různé  akce.  Loni  měli  třeba  šesťáci  (nynější  sedmáci)  přespání 
v družině,  kde  ona  vlastně  šetřila  vztahy  ve  třídě.  Protože  tam  byly  trošku  ty  vztahy 
rozpoložené, takže aby se to nějak upevnilo. V této třídě to zatím neshledávám, takže zatím 
třeba s tou dotyčnou paní nespolupracuji, ale vždycky je ochotná přijít. 
 

8. Jak jste se učil/ a být třídním učitelem/ třídní učitelkou? 

Já jsem vlastně měl/a před 4 lety poprvé 6. třídu, dovedla jsem si je loni do 9. třídy a učil/a jsem 
sem tím, že jsem se prostě ptal/a kolegů, co mám dělat, jak to mám řešit a vždycky ti kolegové, 
kteří mají větší praxi, mi v tom pomáhali, a myslím si, že teď předávám i ty informace zase 
dalším kolegům i já.

Témata, do kterých materiál patří