Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
6. Které informace o žácích považujete za důležité?
Příprava na vyučování a chování ve škole a mimo školu; jednoduše, jestli se umí chovat,
jestli spolupracují, jestli jsou nebo nejsou drzí na vyučující, ochota pracovat, a samozřejmě
domácí příprava.
7. Co nebo kdo je zdrojem zátěže či podpory pro učitele v procesu adaptace
žáků na 6. třídu? S tím jsme se asi nesetkali, s nějakou zátěží. Určitě si nemůžeme stěžovat ani na
nekomunikativnost rodičů, asi; jo, to je taková jediná zátěž, když je potřeba komunikovat
s rodiči a neberou telefon, případně neodpovídají. Tady tohle je jeden z velkých problémů,
se kterým jsem se setkal, ale; to mě tak napadá. Jo a neschopnost přiznat si u žáků některé
chyby; že si žáci sami neuvědomí chyby.
A podpora, podpora je pravý opak; vstřícnost rodičů, asi ta vstřícnost rodičů je nejdůležitější.
8. Jak jste se učil/ a být třídním učitelem/ třídní učitelkou?
Pořád se to ještě učíme. Ale ze začátku opravdu ten přístup k žákům, vědět, aby věděli, že ve
mně mají podporu; když se budou chovat tak, jak mají, tak že na ně nedám dopustit, nedáme na
ně sáhnout; a naopak, když budou dělat nějaké problémy, budou průšviháři, tak dostanou trest,
nebo je bude čekat nějaký trest. Takže; ale, že bysme se na to učili nějak speciálně; máme
podporu kolegů zkušených, kteří ochotně poradí, se vším co potřebujeme, buď s dokumentací,
nebo co říct na třídních schůzkách, o čem se bavit. Takže, opravdu máme to štěstí, že se můžeme
opřít o kolegy.
Příloha č. 6: Ukázka vypracovaného dotazníku vybraného žáka 6. třídy školy ZŠ A