Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (3.79 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

zkušenosti? Zdejší žáci přecházejí v rámci stejné budovy z 1. stupně na 2. stupeň. Do 6. třídy na začátku 
školního roku přicházejí žáci z okolní menší vesničky, kterých bývá jen málo, průměrně tak 
do 5. Za posledních 5 let byla z žáků 6. ročníku vytvořena pouze jedna 6. třída, tedy žáci 
nebyli rozděleni na dvě třídy A, B. 
 

2. Jakou máte zkušenost s přípravou třídního kolektivu na nově příchozí žáky, 

případně seznámením nových žáků předem se školou? V červnu se zde konají školní olympijské hry, kde bývají pozývání žáci z okolní vesničky. 
Každý rok jsou žáci od 1. do 5. ročníku na těch školních olympijských hrách s těmi žáky v 
tom  ročníku,  takže žáci  z té  okolní  vesničky  už  znají žáky  tady  od  nás  z naší  vesnice  ze 
školy;  a  taky  se  pořádají  třeba  školní  divadla,  kde  jsou  pozývání  zase  ti  žáci  z okolní 
vesničky, jsou pozývání třeba i když byl teď pobyt ve Žiaru, takže ti žáci mají taky tuhle 
možnost, že vždycky jdou s tím kolektivem z toho ročníku, takže tam není problém. Já mám 
momentálně ve třídě jednoho žáka z okolní vesničky, který mi přišel, a on ty děcka už zná 
vlastně od 1. třídy. 
Toho jednoho chlapce z okolní vesničky znám právě už z té 1. třídy, protože ho znám z těch 
školních olympijských her. 
 

3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky, 

kteří jsou pro vás noví? Vždycky  v přípravném  týdnu  si  sedám  s bývalou  třídní  učitelkou,  která  vlastně  mi  řekne 
všechny informace o těch žácích. Řekne mi informace jak prospěchové, tak kázeňské, tak 
třeba jestli byla nějaká rizika v té třídě, jestli se řešily nějaké třídní důtky nebo jestli nějaké 
výchovné  opatření,  jestli  tam  byly  i  pochvaly,  jestli  je  někdo  nadaný,  v čem,  jakém 
předmětu; nemusí to být matika, může to být hudebka, cokoliv, výtvarně nadaný… Takže 
vždycky v přípravném týdnu si sedám s bývalou třídní učitelkou a probereme celou tu třídu. 
V této třídě tam ani nějaké problémy nebyly. To je spíš, když je spádová škola a si myslím, 
že těch žáků je tam víc jiných. U nás to není takové, takže vlastně když je nějaký problém, 
tak se to vždycky řeší ihned. 
 

Témata, do kterých materiál patří