Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
zkušenosti? Zdejší žáci přecházejí v rámci stejné budovy z 1. stupně na 2. stupeň. Do 6. třídy na začátku
školního roku přicházejí žáci z okolní menší vesničky, kterých bývá jen málo, průměrně tak
do 5. Za posledních 5 let byla z žáků 6. ročníku vytvořena pouze jedna 6. třída, tedy žáci
nebyli rozděleni na dvě třídy A, B.
2. Jakou máte zkušenost s přípravou třídního kolektivu na nově příchozí žáky,
případně seznámením nových žáků předem se školou? V červnu se zde konají školní olympijské hry, kde bývají pozývání žáci z okolní vesničky.
Každý rok jsou žáci od 1. do 5. ročníku na těch školních olympijských hrách s těmi žáky v
tom ročníku, takže žáci z té okolní vesničky už znají žáky tady od nás z naší vesnice ze
školy; a taky se pořádají třeba školní divadla, kde jsou pozývání zase ti žáci z okolní
vesničky, jsou pozývání třeba i když byl teď pobyt ve Žiaru, takže ti žáci mají taky tuhle
možnost, že vždycky jdou s tím kolektivem z toho ročníku, takže tam není problém. Já mám
momentálně ve třídě jednoho žáka z okolní vesničky, který mi přišel, a on ty děcka už zná
vlastně od 1. třídy.
Toho jednoho chlapce z okolní vesničky znám právě už z té 1. třídy, protože ho znám z těch
školních olympijských her.
3. Jak se připravujete na novou třídu, případně jaké máte zkušenosti se žáky,
kteří jsou pro vás noví? Vždycky v přípravném týdnu si sedám s bývalou třídní učitelkou, která vlastně mi řekne
všechny informace o těch žácích. Řekne mi informace jak prospěchové, tak kázeňské, tak
třeba jestli byla nějaká rizika v té třídě, jestli se řešily nějaké třídní důtky nebo jestli nějaké
výchovné opatření, jestli tam byly i pochvaly, jestli je někdo nadaný, v čem, jakém
předmětu; nemusí to být matika, může to být hudebka, cokoliv, výtvarně nadaný… Takže
vždycky v přípravném týdnu si sedám s bývalou třídní učitelkou a probereme celou tu třídu.
V této třídě tam ani nějaké problémy nebyly. To je spíš, když je spádová škola a si myslím,
že těch žáků je tam víc jiných. U nás to není takové, takže vlastně když je nějaký problém,
tak se to vždycky řeší ihned.