Zvládání zátěže při přechodu z prvního na druhý stupeň ZŠ (Sikora, 2018)
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Záznamový arch
Čas rozhovoru: pátek, 20. říjen 2017, 14:00
Škola: ZŠ B2
Délka praxe: 11 let
Třídnictví: 9. rokem, 5 krát
1. Jak probíhá přechod žáků do 6. třídy na vaší škole, případně jaké s tím máte
zkušenosti? Žáci přijdou do třídy, která je jim určena. Budova školy je jedna spojená pro 1. i 2. stupeň.
Kolektivy jsou z 5. na 6. třídu v podstatě stejné, teďka 5. A zůstává, do té 5. A přijdou třeba
žáci z okolních vesnic a takhle, takže přicházejí aji z vedlejších obcí. Na 1. stupni máme již
2 třídy, takže zrovna teďkom jak máme 6. A, takže do 6. A přišly děti třeba z jedné z okolních
vesnic a do 6. B šly děti z jiné okolní vesnice. Jádro z 1. stupně zůstává; jelikož je však
neznám z 1. stupně, takže nevím o nijak zřetelném rozdílu vzniklé nové třídy tím, jak se
smísí se žáky, kteří přišli z vedlejších obcí.
2. Jakou máte zkušenost s přípravou třídního kolektivu na nově příchozí žáky,
případně seznámením nových žáků předem se školou? Oni když nastoupí první den, tak se tam hrajou hry, takové ty hry, co se utuže ten kolektiv,
aby se poznali a tak dál.
Tak ono, když občas suplujeme; třeba já supluju na tom prvním stupni. Takže tam je člověk
občas už pozná, občas něco zjistí. A jako jít tam můžu kdykoliv, to by mi nikdo nezakázal,
můžu jít i třeba na náslechy k těm vyučujícím do té třídy; tak ale, já to nedělám. A z těch
okolních obcí, občas se podaří sourozenci těch, co už tu byli; takže trošku je třeba znám,
nebo takhle. Ale jinak jakoby, že bych přímo nějak je vyhledával, ne; já to vždycky beru,
jak to začne tím 6. ročníkem, toho 1. září, tak to beru jako pevnou minci; nechci je poznávat,
co mě čeká; raději možná nevědět, když to poznám potom přímo v tom běhu.