Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
5. Vyhodnoťte data, interpretujte je.
6. Zformulujte zjištění.
7. Zformulujte opatření a připravte si plán podpůrných opatření, nebo IVP.
1. Charakteristika žáka
Při příležitosti této diagnostické činnosti jsem si vybral chlapce jménem Milan ve
věku 12 let, který je žákem 6. třídy běžné vesnické základní školy v obci Písek, náležící
okresu Frýdek-Místek, v Moravskoslezském kraji.
Milan nežije se svými biologickými rodiči, je v péči adoptivních rodičů, kteří si
Milana osvojili poměrně brzy po jeho narození. Jeho adoptivní rodiče jsou údajně
vysokoškolsky vzdělaní a na dobré úrovni, na výchově Milana se podílí poměrně pečlivě,
kromě něj již žádné děti nemají.
Důvodem, proč jsem si vybral právě Milana je ten, že mi již na první pohled přišel
velice odlišný od svých spolužáků. Zejména je nápadný svým vzrůstem. Výška jeho
postavy je výrazně menší než u ostatních spolužáků, dala by se přirovnat zhruba žákovi
4. třídy. Také jeho hmotnost je spíše nižší.
Ve své třídě ani ve škole údajně nikým šikanován není. Často se však u něj
vyskytují obtíže při celkovém zvládání svých školních povinností především v důsledku
jeho projevů nepozornosti či roztěkanosti. Diagnostickou činnost Milana mi bylo
umožněno provádět v hodinách matematiky, kde údajně přes zvýšené úsilí paní učitelky
i rodičů byl Milan na čtvrtletí hodnocen známkou 3, je zde však obava, že se jeho