Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
- poměrně velké až velice velké písmo, někdy velikost opravdu přežene
– například na 1. stránce „· 10“ v kroužku
- opisuje podle tabule, včetně nadpisu, zvýrazňujících prvků typu mráčků,
kroužků a vykřičníků i data dne
- použita pouze propiska jednoho typu
- píše vše od ruky, text píše psacím písmem, „Zk“ tiskacím písmem, při značení si
zadání malými písmeny střídá psací a tiskací písmena, velká písmena při
značení si zadání píše jako hůlková
- někdy používá jednoduché tečky, někdy silnější tečky kruhového tvaru, místy i
silnější desetinnou čárku, občas „čmáranicového“ typu
- používá i členění do dvou či více sloupců
- obvykle se spíše snaží psát potřebné části pod sebe
- někdy chybu v textu nebo v příkladu opraví přepisem přímo daného znaku,
který je pak silnější a „čmáranicového typu“, místy však přeškrtáním typu
čmáranice
- místy náznaky znečištění stránek vzniklé drobným čmáráním si nebo
tečkováním či „rovnými“ čárami (od ruky), případně větším tlačením na
propisku při psaní až přerytím na druhou stránku listu
- rohy sešitu bývají někdy až více ohnuty
Vyhodnocení a interpretace diagnostických údajů
Pozorování
Na základě toho, že Milanovi někdy šahají na věci a někam je přesunují (taška
u umyvadla) to vypadá, že mu někdy spolužáci také dokážou dělat naschvály.
– Možná i drobné náznaky prvního stupně šikany, ale osobně si myslím, že až tak
zlé to nebude, neboť podle mě Milan v rámci toho neprojevuje znaky, že by kvůli
tomu trpěl.
Vzhledem k tomu, že Milan si neustále rozhazuje své věci v lavici, anebo mu věci
z lavice padají, připadá mi to jako projev desorganizace a desorientace v prostoru
či pořadí činností. Na základě skutečnosti, že tempo výuky není zrovna příliš
rychlé a Milan přesto nestíhá dělat co se zrovna dělat má, ale podle mě se o to
alespoň částečně snaží, usoudil bych, že ho tato skutečnost stresuje, možná to
také může sem tam chápat jako selhání, a tudíž se projevuje různými
manipulativními pohyby především rukou, s věcí, kterou má zrovna po ruce,
případně celým tělem, které jsou poněkud chaotického typu.
Také bych usoudil na základě toho, že Milan řešení příkladů opisuje jen z tabule
a příklady neřeší samostatně, bych také usoudil, že si nevěří, anebo se také bojí,
že by to řešil špatně. – Usoudil bych, že by v tomhle potřeboval téměř neustálou
oporu, někoho, kdo by mu zrovna říkal a ukazoval, co má dělat a krok za krokem,
někdy nejlépe po co nejmenších krůčkách, po něm případně postupně získával
dílčí řešení. Neboť například vždy, když jsem si všimnul, že za ním někdo přišel
a nějak ho nasměroval, že mu to pomohlo, nebyl při tom drzý a projevoval v této