Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
jeho povinností, včetně těch školních.
Vzhledem k jeho nižšímu vzrůstu, slabšímu pocitu sebevědomí a mnohdy i nižší
motivaci – především pro vykazování samostatnosti, může být osobou potenciálně
ohroženou procesem šikany, avšak na základě toho, co jsem poznal na něm a jeho
sociálním okolí ve škole se mi až tak silně nezdá, že by byl opravdu tak nutně ohrožený.
Podle mého názoru zde hraje i ten faktor, že je součástí vesnické základní školy, neboť
na vesnici lidé obvykle prožívají nižší pocit anonymity, s tím by mohlo také souviset, že
by se ostatní žáci báli mu ubližovat, protože by z toho měli problémy a (téměř) každý
v okolí by věděl o tom, že je násilník. Také zejména rodiče žáků běžně bývají na vesnici
ke svým dětem přísnější, především na základě toho, že vyžadují plnění více povinností
(např. při srovnání domácích povinností na bytě a na rodinném domku), proto by se žáci
také mohli obávat toho, že by na ně rodiče mohli být ještě přísnější, případně si nechtějí
kazit s vztahy ani s rodiči, ani s okolím svého domova či s lidmi na venkově. A tudíž zde
nevidím větší obavy, že by mělo dojít k šikaně Milana nebo snad dokonce, že by se Milan
sám stal aktivním vykonavatelem šikany, například na žácích nižších ročníků.
Vzhledem k tomu, že Milan zjevně vykazuje známky nepozornosti i roztěkanosti,
někdy možná také směřující k hyperaktivitě, se dle mého názoru částečně podobá žákovi
s ADHD, avšak ne vždy, neboť například v případě, kdy má něco samostatně konat či