Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Analýza produktu činnosti žáka Na základě analýzy (rozboru) tří stránek z Milanova sešitu z matematiky mi
připadá, že Milan má poměrně radši, když může mít větší prostor tam, kde psát
má, což se právě projevuje tím, že píše větším písmem.
I zde je patrný Milanův projev rysu, že dodržuje poměrně striktně obsahu, jenž je
na tabuli, neboť, podle mě, většinou jedině tím, že má ve svém sešitě to, co je na
tabuli, si může být jistý, že do sešitu nepíše něco, co by bylo nesprávné. Nejspíš
bych to vyhodnotil jako obavu z toho, že by něco provedl neúspěšně, ale i jako
snahu psát něco, co by mělo být jistě správně, protože to tak je napsáno někým
jiným a ten by to měl mít správně, věří mu v tom a uznává ho za vzor, který činí
správné kroky. – Možná i projevy úcty a důstojnosti vůči druhým, možná obavy
strach z vlastních chyb nebo nejistoty, která možnosti v jeho kroku je vlastně ta
správná.
O znacích neestetičnosti v jeho sešitě bych také usoudil, že je to vlivem slabé
sebedůvěry, ale příčinou toho může být i snaha snížit napětí či stres – například
zvýrazněním si něčeho silněji nebo čmáranicovým způsobem, případně děláním
„rovných“ čar od ruky tam, kde to vůbec nesouvisí s probíranou látkou. Možná ani
tak nedbá vzornému vzhledu jeho sešitu, protože si ani nevěří, že by vypadat
vzorněji mohl, tudíž mu ani nemusí záležet na tom, aby se snažil tuto vzornost
posílit.