Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Projevy nepozornosti, roztěkanosti, znaky
sníženého sebevědomí (vliv znatelně nižšího
vzrůstu postavy ve srovnání s vrstevníky), slabá
vnitřní motivace k samostatnosti, sebeřízení
Datum vyhotovení
5. 1. 2018
Vyhodnocení PLPP plánováno ke dni
5. 2. 2018, 5. 3. 2018, 5. 4. 2018…
I. Charakteristika žáka a jeho/její obtíží (silné, slabé stránky; popis obtíží; pedagogická, případně speciálně - pedagogická diagnostika s cílem stanovení úprav
ve vzdělávání; aktuální zdravotní stav; další okolnosti ovlivňující nastavení podpory)
Milan je chlapec ve věku 12 let, který je žákem 6. třídy běžné vesnické základní školy
v obci Písek, náležící okresu Frýdek-Místek, v Moravskoslezském kraji.
Milan nežije se svými biologickými rodiči, je v péči adoptivních rodičů, kteří si Milana
osvojili poměrně brzy po jeho narození. Jeho adoptivní rodiče jsou údajně vysokoškolsky
vzdělaní a na dobré úrovni, na výchově Milana se podílí poměrně pečlivě, kromě něj již
žádné děti nemají.
Milan se již na první dojem jeví jako velice odlišný od svých spolužáků. Zejména je
nápadný svým vzrůstem. Výška jeho postavy je výrazně menší než u ostatních spolužáků,
dala by se přirovnat zhruba žákovi 4. třídy. Také jeho hmotnost je spíše nižší.
Ve své třídě ani ve škole údajně nikým šikanován není. Často se však u něj vyskytují obtíže
při celkovém zvládání svých školních povinností především v důsledku jeho projevů
nepozornosti či roztěkanosti.
V případě matematiky údajně přes zvýšené úsilí paní učitelky i rodičů byl Milan na čtvrtletí
hodnocen známkou 3, je zde však obava, že se jeho prospěch bude zhoršovat.
II. Stanovení cílů PLPP (cíle rozvoje žáka)
a) posílit žákovo sebevědomí
b) posílit motivaci žáka k samostatnosti především při učení, vzdělávání se
c) přimět žáka k rozvoji samostatně vyhledávat smysluplnější komunikaci a přátelské vztahy
d) přimět žáka k potřebě umět se prosadit
III. Podpůrná opatření ve škole (Doplňte konkrétní postupy v těch kategorií podpůrných opatření, které uplatňujete.)
a) Metody výuky (specifikace úprav metod práce se žákem)a) volit pokud možno co nejpomalejší tempo, názorně vysvětlovat s využitím vizualizace
b) zaměřovat se na možnosti využití učiva v životní praxi