Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
prospěch bude zhoršovat.
2. Cíl diagnostické činnosti
Položil jsem si v rámci své diagnostické činnosti za cíl zjistit více informací
týkajících se příčin Milanových potíží především při zvládání školních povinností. Dále
se také pokusit co nejpřesněji pojmenovat druh jeho potíží, případně konkrétně přiřadit
ke kterému typu žáka se specifickými vzdělávacími potřebami se nejvíce podobá.
V závěru pak formulovat vhodná doporučení v rámci návrhu podpůrného opatření.
3. Plán diagnostické činnosti
Před realizací samotné diagnostické činnosti je nejprve potřeba mít s Milanem
alespoň v dostatečné míře přátelský vztah, aby věděl, že se nemá vůbec bát mě ani naší
spolupráce. Měl by mít pocit jistoty, že si můžeme vzájemně důvěřovat.
Během realizace diagnostické činnosti při zjišťování dalších informací o Milanovi
se již nenechat ovlivňovat názory či reakcemi od žáků ani od učitelů. K informacím bych
měl dojít sám a názory či postřehy, které mi případně následně pomohou tyto informace
vyhodnotit, by měly být taktéž vytvořeny pouze mnou samotným, bez vlivů jiných osob.
Pokud mi například již bylo sděleno, případně pokud se již i sám domnívám, že Milan
bývá nepozorný či roztěkaný, měl bych v rámci své diagnostické činnosti sám ověřit, jak
se tyto vlastnosti u něj projevují, případně zda se vůbec projevují, anebo zda se projevuje
ještě něco jiného.
V závěru své diagnostické činnosti si uvědomovat a mít na paměti, že ve
skutečnosti by bylo potřeba věnovat se poznávání žáka značně déle, aby mé úsudky
mohly být co nejobjektivnější a má formulovaná doporučení měla v praxi co