Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Diagnostická činnost vybraného žáka - portfoliový úkol se sebehodnocením

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.27 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

prospěch bude zhoršovat. 

2.  Cíl diagnostické činnosti 

Položil  jsem  si  v rámci  své  diagnostické  činnosti  za  cíl  zjistit  více  informací 

týkajících se příčin Milanových potíží především při zvládání školních povinností. Dále 

se také pokusit co nejpřesněji pojmenovat druh jeho potíží, případně konkrétně přiřadit 

ke  kterému  typu  žáka  se  specifickými  vzdělávacími  potřebami  se  nejvíce  podobá. 

V závěru pak formulovat vhodná doporučení v rámci návrhu podpůrného opatření. 

3.  Plán diagnostické činnosti 

Před  realizací  samotné  diagnostické  činnosti  je  nejprve  potřeba  mít  s Milanem 

alespoň v dostatečné míře přátelský vztah, aby věděl, že se nemá vůbec bát mě ani naší 

spolupráce.  Měl by mít pocit jistoty, že si můžeme vzájemně důvěřovat. 

Během realizace diagnostické činnosti při zjišťování dalších informací o Milanovi 

se již nenechat ovlivňovat názory či reakcemi od žáků ani od učitelů. K informacím bych 

měl dojít sám a názory či postřehy, které mi případně následně pomohou tyto informace 
vyhodnotit, by měly být taktéž vytvořeny pouze mnou samotným, bez vlivů jiných osob. 

Pokud  mi  například  již  bylo sděleno,  případně  pokud  se  již  i  sám  domnívám,  že  Milan 

bývá nepozorný či roztěkaný, měl bych v rámci své diagnostické činnosti sám ověřit, jak 

se tyto vlastnosti u něj projevují, případně zda se vůbec projevují, anebo zda se projevuje 

ještě něco jiného. 

V závěru  své  diagnostické  činnosti  si  uvědomovat  a  mít  na  paměti,  že  ve 

skutečnosti  by  bylo  potřeba  věnovat  se  poznávání  žáka  značně  déle,  aby  mé  úsudky 
mohly  být  co  nejobjektivnější  a  má  formulovaná  doporučení  měla  v praxi  co 

Témata, do kterých materiál patří