Vypracované otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
úpravy v jejím celku (obecná část) i jednotlivá ustanovení (zvláštní část)
• obsahuje předpokládaný hospodářský a finanční dosah navrhované úpravy, zejména
nároky na státní rozpočet
• obsahuje zhodnocení souladu návrhu zákona s mezinárodními smlouvami podle čl.
10 Ústavy a s ústavním pořádkem ČR
-
i bez vyžádání Organizačního výboru je navrhovatel povinen předložit návrh prováděcího
předpisu Organizačnímu výboru, má-li nabýt účinnosti současně se zákonem (§86 odst. 4
JŘPS)
-
prvému čtení předchází ještě přípravná fáze, kdy předseda sněmovny, který obdržel návrh,
zajišťuje jeho rozeslání poslancům, klubům a případně vládě k zaujetí stanoviska
-
vláda se má právo vyjádřit ke každému návrhu zákona, který sama nepodala – pokud se
nevyjádří do 30 dnů, platí, že se vyjádřila kladně
-
vláda dále může svůj návrh zákona spojit s otázkou důvěry – v takovém případě je
povinností PS tento návrh projednat do 3 měsíců pod pohrůžkou možnosti rozpuštění
první čtení:
-
projednání návrhu zákona – na základě obecně rozpravy se může PS hlasováním usnést, že –
návrh zamítá, vrací k dopracování nebo že jej přikazuje k projednání výborům
-
postoupení návrhu výboru se připravuje druhé čtení – k tomu, aby mohlo proběhnout, musí
nejdříve pověřený nestorský výbor připravit stanovisko pro sněmovnu o tom, zda má být
návrh zamítnut nebo schválen
druhé čtení:
-
jeho úkolem je návrh podrobně projednat
-
koná se v něm obecná rozprava, kde návrh uvede navrhovatel a po něm vystoupí zpravodaj
výboru
-
na základě výsledku obecné rozpravy může být návrh vrácen výboru k novému projednání,
zamítnut nebo projednán v podrobné rozpravě k jednotlivým problémům a ustanovením
návrhu