Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




EU výpisky update 2015

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (93.32 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Fragkopoulos = hrozinky (další posun k přísnějšímu potírání nediskriminačních omezení vývozu)

    • speciální odrůda hrozinek se mohla zpracovávat jen v určitém kraji, aby se nemíchala s jinými

    • legitimní cíl na zachování kvality tu sice byl, ale šlo to řešit i jinak (zvláštní linky)

  • Zúžení dassonvilleské definice

    • obchodníci zneužívali široké dassonvilleské definice

    • Keck a Mithouard = zákaz prodeje zboží pod cenou

      • změna výkladu článku 34 SFEU

      • předpisy zboží, které se vztahují ke zboží jako takovému (kvalita, způsob balení, obsah…) jsou v dosahu dassonvilleské definice

      • národní předpisy, které se vztahují na způsob prodeje zboží, nejsou pokryty dassonvilleskou definicí a zákaz čl. 30 SFEU se na ně vůbec nevztahuje

      • čl. 34 SFEU se zde neaplikuje

      • jde o aplikaci pravidla o dvojím břemeni = při předpisech vztahujících se přímo k zboží, by šlo o dvě sady norem X při řešení způsobu prodeje, to ale neplatí, ty jsou ukládány jen jednou v cílové zemi

      • jde třeba o prodejní dobu (dříve musela být zdůvodněna)

    • Hünermund = reklama na kvazi – farmaceutické produkty mimo lékárny

      • nediskriminační a vztahuje se ke způsobu prodeje zboží a platí pro všechny stejně

    • dále i Leclerc-Siplec = zákaz televizní propagace distribučnímu sektoru

    • Burmanjer = zákaz sjednávání předplatného periodik mimo provozovnu

    • opatření nesmí být diskriminační -> jinak by stát musel obhájit přes čl. 36 SFEU

    • hraniční případy = Georg Schwarz = nebalené žvýkačky, Familiapress = křížovky o ceny

    • de Agostini = zákaz reklamy na kosmetiku pro děti, Gourmet = zákaz reklamy na alkohol, Ker-Optika = zákaz prodeje kontaktních čoček bez vyšetření = všechny případy se sice vztahují na způsob prodeje, ale fakticky omezují přístup na domácí trh = musela by se uplatnit proporcionalita + čl. 36

    Nerozdílně aplikovaná opatření – výjimky ze zákazu

    • členské státy mohou zachovat rozporné národní předpisy, které jsou odůvodněny kategorickými požadavky veřejného zájmu, pokud nebudou diskriminační, pokud diskriminační budou, mohou státy použít pouze výjimky vymezené v čl. 36 SFEU

    • ochrana spotřebitele, veřejného zdraví

      • Komise v. Itálie = neprošel jim zákaz octa, který nebyl z vína = ochrana spotřebitele jde realizovat i jinak, než rovnou zákazem

      • Commission v. Germany = zákon o čistotě piva, zase neprošlo, aditiva stačí vyznačit

        • zákaz prodávat pivo s umělými přísadami

        • úplný zákaz je neproporcionální – opět důraz na označení výrobku s ohledem na složení/způsob výroby

      • Commission v. Germany = zásobování nemocnic léčivými přípravky

        • německý systém proporcionální, i když fakticky vylučuje nelokální lékárny

        • nemocnice požadovaly rychlé zásobování i v krizi a pobočku v blízkosti nemocnice

    • pluralita tisku

      • Familiapress = časopis s křížovkami o ceny

        • v Rakousku nemohli malí vydavatelé obstát v konkurenci velkých, kteří měli křížovky o ceny = zákaz křížovek o ceny jako prostředek ochrany tisku

    Témata, do kterých materiál patří