MRMUV_studijni_text_final
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
utvářených permanentním pohybem zboží, komodit, služeb, kapitálu,
lidí, informací či symbolů napříč prostorem. Space of flows je tvořen
interakcemi fyzicky (prostorově) separovaných aktivit či aktérů
prostřednictvím fyzické infrastruktury (IT, doprava), která tuto
interakci umožňuje.
c) Nové dopravní technologie jako například vynález dopravních
kontejnerů, velkoprostorových letadel, nových technologií překládky či
nových logistických konceptů hub and spoke. Tyto inovace v oblasti
dopravních technologií měly za následek radikální snížení dopravních
nákladů u zboží a umožnily využívání lokalizačních výhod v rámci
mezinárodní dělby práce. Zvláště významným pro proces globalizace
pak bylo zavedení celosvětových dopravních standardů (např.
kontejnery, provozní soustavy).
d) Vznik nových organizačních forem, přičemž hlavními reprezentanty
jsou nadnárodní společnosti (NNS), jejichž hlavními cíli jsou
maximalizace zisku a akumulace kapitálu a klíčovým mechanismem k
zajištění zisku je budování pevné pozice firmy na trhu a její neustálá
expanze (slouží k získávání vyššího podílu na trhu, jenž vede k růstu
příjmů firmy (Sýkora, 2000). Současně je nutné poznamenat, že NNS
nepředstavují homogenní skupinu, nýbrž několik skupin společností
jako internacionální, multinacionální a určitý organizační vrchol pak