Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




EKO - maturitní otázky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (204.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

25 maturitních otázek z ekonomiky

5. MARKETING

  • pojem a principy marketingu

nauka o trhu, komplexní široce pojatý proces

  • podnikatelské koncepce řízení

výrobní (nejlevněji a prodej), výrobková (nejkvalitněji a prodej), prodejní (víc reklamy a prodej), marketingová (poznej zákazníka a jeho potřeby a prodej), sociálně marketingová (poznej zákazníka a jeho potřeby a ber ohled na sociální a etické zájmy společnosti a prodej)

  • průzkum trhu

vnitřní (uvnitř podniku) a vnější (zákazníci, konkurence) vlivy

vliv mikroprostředí (konkurence, zákazníci, partnerské firmy, veřejnost)

vliv makroprostředí (ekonomické, politické, demografické, přírodní, technologické, kulturní a sociální prostředí)

  • marketingový plán

stav trhu, výběr segmentu (cílová skupina – věk, pohlaví, soc. vrstvy, …); trh spotřební/organizační, analýza konkurence (cenová/necenová), SWOT

  • SWOT analýza

silné (strenghts) a slabé (weaknesses) stránky, příležitosti (opportunities) a hrozby (threats)

  • marketingový mix

4P – výrobek (product), cena (price), propagace (promotion), distribuce (place)

  • produkt – pojem, úrovně produktu, životní cyklus produktu, analýza BCG

jakýkoli statek/služba, která se stává předmětem směny na trhu

úrovně: jádro produktu, zhmotnělý produkt, rozšířený produkt, psychologické vnímání produktu

cyklus: zavedení, růst, (inovace), úpadek

analýza BCG – otazníky (výrobek se zavádí, neví se úspěšnost), hvězdy (nejúspěšnější), dojné krávy (přináší stabilní zisky), bídní psi (výrobek upadá)

  • cena – definice, metody stanovení cen, elasticita (pružnost) poptávky a její využití, cenové triky

peněžní vyjádření hodnoty zboží/služby, závisí na pružnosti poptávky

metody stanovení cen – marketingová (poptávkové oceňování), nákladová (stanovujeme celkové náklady)

elasticita – vztah mezi změnou ceny poptávaného zboží a změnou poptávaného množství

cenové triky – na konci 9, cena s DPH zle zvýrazněná, slevy

  • distribuce – význam, distribuční kanály, výhody a nevýhody mezičlánků

výběr způsobu distribuce zboží zákazníkovi

distribuční kanály – přímé (přímo zákazníkovi), nepřímé (mezičlánek => maloobchod)

mezičlánek: maloobchod, velkoobchod, kamenný, internet, stánky, samoobslužný, pultový, cash and carry, supermarket

  • propagace – základní součásti propagace, reklama (zásady pro tvorbu, reklamní prostředky, přímý marketing), podpora prodeje, osobní prodej, publicita, public relations

přenos informací od zdroje k příjemci

reklama = placená forma masmédií s cílem informovat zákazníky a ovlivnit

tvorba reklamy = reklamní plán, stanovení fin. rozpočtu, rozhodnutí o tvorbě, využití médií

přímý marketing = na přesně definovanou skupinu zákazníků, např. emaily

podpora prodeje = vzorky, odměny, soutěže, slevy

osobní prodej = přímé působení na zákazníka (AVON), pomáhá ke zvýšení prodeje

Témata, do kterých materiál patří