EKO - maturitní otázky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
stanovení ceny v obchodě – prodejní cena = nákupní cena + obchodní přirážka;
nákupní cena obchodu = doporučená cena - rabat
ochrana spotřebitele – právo na bezpečnost, právo na informovanost
reklamace skrytých vad – podstatné porušení smlouvy, nepodstatné porušení
BOZP – právní předpis, oblasti, na které se zaměřuje
BOZP = bezpečnost a ochrana zdraví při práci
předpisy BOZP = zákoník práce, zajištěný dalších podmínek BOZP, požadavky na pracoviště, …
Povinnosti zaměstnavatele
zajistit BOZP zaměstnanců při práci, vytvářet podmínky pro bezpečné pracovní prostředí, vytvářet vhodnou organizaci práce, omezovat vznik rizik, zajistit případnou první pomoc, …
Povinnosti zaměstnance
dodržovat předpisy BOZP, používat ochranné pracovní prostředky, dodržovat zákazy kouření, účastnit se školení a výcviku, oznámení závad nadřízenému, oprávnění odmítnutí práce
12. PRODEJNÍ ČINNOST
plánování prodeje
pro jednotlivá období (rok, čtvrtletí, měsíc) – sestava plánů, kolik výrobků má být prodáno
marketingový plán podniku – sladění všech prvků marketingového mixu
vychází se z požadavků odběratelů, odhadů poptávky
průběh obchodního případu
uzavření obchodu, vyřízení objednávky, příprava dodání (expedice), zajištění dopravy, dodání zboží, poprodejní služby, placení za služby/zboží,
příprava obchodního případu při prodeji do zahraničí
jedná se o vývoz a dovoz, platí se clo, nečlenské země – 3tí země
kdo provádí vlastní prodej
prodejce (obchodní cestující), merchandiser (působení na zákazníky), key account manager
CRM
řízení vztahů se zákazníky (customer relationship management)
problémy: udržení stávajících zákazníků, porozumění zákazníkům, schopnost jim naslouchat, identifikace klíčových procesů, zvyšování spokojenosti zákazníků při zlepšování klíčových procesů, zvyšování spokojenosti zákazníků, tvorba marketingové strategie, schopnost oslovit nové zákazníky
sjednávání kupní smlouvy
smluvní strany a jejich ID (jméno, trvalé bydliště, u PO sídlo), předmět smlouvy, cena za jednotku a celková částka, dodací lhůta, dodací podmínky, další podmínky, další ustanovení
všeobecné podmínky smluv
oboustrannost, souhlas vůle, výkon prodávajícího a kupujícího, uzavření svobodně a vážně, možnost a povolenost
vyřízení objednávky, doprava
jak rychle dokáže prodejní oddělení zpracovat objednávky, kolik objednávkám dokážeme vyhovět, zda jsme schopni dodat veškeré objednané druhy v požadovaném množství
alternativní plnění objednávek, spojování zásilek (sdružování/termínované zásobování)
dodání zboží, závady
vyžadováno: osvědčení (certifikát), technická dokumentace a návod k obsluze, záruční list
vadné dodávky: zjevné (viditelně není v pořádku), skryté (při používání), právní (pirátství)