Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




EKO - maturitní otázky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (204.53 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

25 maturitních otázek z ekonomiky

stanovení ceny v obchodě – prodejní cena = nákupní cena + obchodní přirážka;

nákupní cena obchodu = doporučená cena - rabat

ochrana spotřebitele – právo na bezpečnost, právo na informovanost

reklamace skrytých vad – podstatné porušení smlouvy, nepodstatné porušení

  • BOZP – právní předpis, oblasti, na které se zaměřuje

BOZP = bezpečnost a ochrana zdraví při práci

předpisy BOZP = zákoník práce, zajištěný dalších podmínek BOZP, požadavky na pracoviště, …

Povinnosti zaměstnavatele

zajistit BOZP zaměstnanců při práci, vytvářet podmínky pro bezpečné pracovní prostředí, vytvářet vhodnou organizaci práce, omezovat vznik rizik, zajistit případnou první pomoc, …

Povinnosti zaměstnance

dodržovat předpisy BOZP, používat ochranné pracovní prostředky, dodržovat zákazy kouření, účastnit se školení a výcviku, oznámení závad nadřízenému, oprávnění odmítnutí práce

12. PRODEJNÍ ČINNOST

  • plánování prodeje

pro jednotlivá období (rok, čtvrtletí, měsíc) – sestava plánů, kolik výrobků má být prodáno

  • marketingový plán podniku – sladění všech prvků marketingového mixu

vychází se z požadavků odběratelů, odhadů poptávky

  • průběh obchodního případu

uzavření obchodu, vyřízení objednávky, příprava dodání (expedice), zajištění dopravy, dodání zboží, poprodejní služby, placení za služby/zboží,

  • příprava obchodního případu při prodeji do zahraničí

jedná se o vývoz a dovoz, platí se clo, nečlenské země – 3tí země

  • kdo provádí vlastní prodej

prodejce (obchodní cestující), merchandiser (působení na zákazníky), key account manager

  • CRM

řízení vztahů se zákazníky (customer relationship management)

problémy: udržení stávajících zákazníků, porozumění zákazníkům, schopnost jim naslouchat, identifikace klíčových procesů, zvyšování spokojenosti zákazníků při zlepšování klíčových procesů, zvyšování spokojenosti zákazníků, tvorba marketingové strategie, schopnost oslovit nové zákazníky

  • sjednávání kupní smlouvy

smluvní strany a jejich ID (jméno, trvalé bydliště, u PO sídlo), předmět smlouvy, cena za jednotku a celková částka, dodací lhůta, dodací podmínky, další podmínky, další ustanovení

  • všeobecné podmínky smluv

oboustrannost, souhlas vůle, výkon prodávajícího a kupujícího, uzavření svobodně a vážně, možnost a povolenost

  • vyřízení objednávky, doprava

jak rychle dokáže prodejní oddělení zpracovat objednávky, kolik objednávkám dokážeme vyhovět, zda jsme schopni dodat veškeré objednané druhy v požadovaném množství

alternativní plnění objednávek, spojování zásilek (sdružování/termínované zásobování)

  • dodání zboží, závady

vyžadováno: osvědčení (certifikát), technická dokumentace a návod k obsluze, záruční list

vadné dodávky: zjevné (viditelně není v pořádku), skryté (při používání), právní (pirátství)

Témata, do kterých materiál patří