Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Členění (druhy) výzkumu

  1. Ad hoc – výzkum neplánovaný, reagující na aktuální potřebu, pokaždé jiný respondent

  2. Panel – pravidelně se opakující, plánovaný výzkum

  1. Jednotématický (zkoumá jedno téma)

  2. Vícetématický (zahrnuje výzkum více témat od různých respondentů)

  1. Krátkodobý (vyvozuje taktické závěry pro kratší období, většinou od konečného spotřebitele)

  2. Dlouhodobý – výzkum pro stanovení dlouhodobých budoucích prognóz, ze statistických dat

  1. B2B (bussines to bussines) – výzkumy zabývající se firmami

  2. Klasický – výzkum u konečného spotřebitele

  1. Agenturní – prováděný specializovanou agenturou (dražší ale kvalitní)

  2. Vlastním podnikem – levnější, ale hodí se pro malé, nenáročné výzkumy

  1. Kvantitativní – odpovídá na otázky kolik, zkoumá množství a počitatelné jevy

  2. Kvalitativní – zabývá se otázkami nepočitatelnými, zkoumá chování a rozhodování

Metody výzkumu:

  1. Dotazování

  2. Pohovor

  3. Experiment

  1. Dotazování

Techniky:

  • Ústní – musí být přítomen tazatel, který zaznamenává údaje pomocí dotazníku, notebooku nebo audia, + vysoká návratnost, dané pořadí otázek, - potřeba tazatele, drahé

  • Písemné – prostřednictvím pošty, + levné, - potřeba adres, nízká návratnost, respondent vidí všechny otázky najednou, zná pořadí

  • Telefonické - + rychlé, dostupné, - vysoká investice, infrastruktura

  • On-line - + rychlé, variabilní, - přístup k internetu, nízká návratnost

  • Kombinované

Zásady sestavování dotazníku:

  • Formulace otázek

  • jasné a jednoznačné

  • 1otázka - 1problém

  • krátké

  • kontrolní otázky

  • Otázky nesmí obsahovat:

  • dotaz na společenská tabu

  • dotaz na věci, o nichž nemají respondenti názor

  • dotazy sugestivní

  • dotaz související s prestiží

  • dotaz na paměť

  • dotazy zkoušející

Otázky v dotazníku:

  1. Otevřené

  2. Uzavřené

  • Alternativní

    • Normální

      • Dichotomické (ano – ne)

      • Neutrální (ano – ne – jinak)

    • Speciální dialogové (nabídka rozhovoru a očekává se příklon ka variantě A nebo B)

  • Selektivní

    • Normální

      • Ohraničené

      • Neohraničené

    • Speciální

      • Dialogové (nabídka rozhovoru s výběrem jedné z možných variant)

      • Škály (1-10, souhlasím-spíše souhlasím-jsem nerozhodný-spíše nesouhlasím-nesouhlasím,….apod)

  1. Pozorování

Typy pozorování

  • standardizované x nestandardizované,

  • skryté x zjevné,

  • osobní x mechanické (k používaným mechanickým prostředkům patří filmová kamera, audiometr, pupilometr a eye-camera).

Předmět pozorování

Skutečnosti, které jsou zjišťovány v procesu pozorování, musí být přímo dostupné smyslovému vnímání, nebo musí mít poměrně spolehlivé smyslově vnímatelné koreláty.

  1. Experiment

Experimenty laboratorní - např. výrobkové testy,

Experimenty terénní (přirozené) - např. tržní testy (změna ceny – sledování reakce spotřebitelů).

….a několik dalších metod:

Témata, do kterých materiál patří