Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Kvalitativní (motivační) výzkum

Vysvětlující příčiny zcela určitého chování spotřebitele za daných podmínek (jaký vhodný název výrobku, jak volit obal, aby zaujal)

  • psychologická explorace (snaha dostat se do podvědomí respondenta)

  • skupinový rozhovor – homogenní skupiny 6-12 lidí

Techniky :

  • test slovní asociace (Lexus)

  • test tvarové asociace (jaký prvek upoutá zákazníka, pozor žízeň, hlad, únava)

  • test dokončovací (dokončení obrázku, příběhu)

Expertní metody

  • singulární expertízy (názor odborníka na problém)

  • skupinové diskuse expertů (bez moderátora)

  • skupinové diskuse se speciálním scénářem

  • BRAINSTORMING

  • METODA ĎÁBLOVA ADVOKÁTA

  • Delfská metoda – odborníci se vyjádří vícekolově k nějakému problému, seznámí se navzájem s výsledky

SEGMENTACE TRHU

Z pohledu segmentace trhu lze rozlišit 2 přístupy marketingu:

  1. Tržně nediferencovaný marketing

  • Nedělá mezi zákazníky rozdíly

  • Snaží se oslovit všechny zákazníky

  • Působí na celý trh

  1. Cílený marketing – zaměřuje se na určitý okruh zákazníků

Etapy cíleného marketingu:

  1. Segmentace trhu (rozpoznání segmentů - skupin zákazníků podle stanovených kritérií)

  2. Tržní zacílení (podnik vybírá segment, na který se zaměří)

  3. Tržní umístění (hledání a volba způsobů, jak získat zákazníky vybraného segmentu)

  1. Segmentace trhu

= rozdělení trhu do relativně samostatných skupin, které mají stejné potřeby a jejichž reakce na marketingové aktivity je podobná

Segment = skupina zákazníků, kteří mají podobné požadavky na určitou skupinu výrobků

Výhody segmentace:

  • lepší uspokojení potřeb zákazníka

  • snazší přizpůsobení výrobku zákazníkům

  • získání konkurenční výhody

  • efektivní stimulace a distribuce

Podmínky segmentace:

  1. zákazníci uvnitř segmentu si musí být co nejvíce podobní

  2. segmenty mezi sebou musí být co nejvíce odlišné

  3. segment musí být dostatečně veliký, dostupný a stabilní

  4. segment musí být koupěschopný

Hlediska segmentace:

  • geografické (státy, oblasti, okresy)

  • demografické (věk, pohlaví, příjmy, národnost, povolání)

  • psychologické (osobnost, sociální třída, životní styl)

  • podle chování (frekvence používání výrobku, věrnost značce, nákupní zvyky, užitečnost)

  1. Tržní zacílení

= podnik se zaměří (zacílí) na 1 nebo více segmentů

Podnik musí vybraný segment vyhodnotit podle:

  1. Velikosti a možnosti růstu segmentu – kolik má segment zákazníků, jaká je jejich kupní síla, jestli jejich počet poroste

Hrozbou je:

  • Stávající konkurence

  • Nová konkurence

  • Silný zákazník

  1. Cílů a možností podniku – podnik na základě svých možností připraví marketingový program pro zvolený segment

  1. Tržní umístění

= volba nejvhodnějšího přístupu k vybraným segmentům, má za cíl ukotvit výrobek v zákazníkově mysli – utvořit způsob vnímání výrobku zákazníkem v porovnání s konkurenčními výrobky

Témata, do kterých materiál patří