Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Existují 2 marketingové přístupy:

  1. Srovnávat výrobek přímo s konkurenčním výrobkem (vlastnost, cena, kvalita) – zdůraznit lepší vlastnosti našeho výrobku

  2. Diferencované umístění – hledáme na trhu menší kout, kde není silná konkurence

Tržní umístění vede ke stanovení pozice produktu (obchodní značky) na trhu – vyjádření místa konkrétního produktu mezi ostatními produkty (vlastními nebo konkurenčními). Tak firma určuje image produktu a image své obchodní značky. To přispívá k diferenciaci – odlišení od konkurence na trhu.

Stanovení pozice výrobku

  • Podle zvláštních vlastností výrobku

  • Podle výhod, které přinášejí spotřebiteli nebo jako způsob řešení jeho problémů

  • Zdůrazňující zvláštní okolnosti, spojené s užíváním produktu

  • Diserciací – úmyslné zařazení produktu do jiné kategorie než spotřebitel očekává

KUPNÍ CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ

= takové chování jedinců či institucí, které se váže k získávání, užívání a odkládání produktů

Druhy kupujících:

  1. Individuální spotřebitel (uspokojuje osobní potřeby)

  2. Domácnost (nákup může ovlivňovat více členů domácnosti)

  3. Organizace/instituce

  1. Kupní chování spotřebitele (spotřební chování)

Témata, do kterých materiál patří