MARKETING
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Existují 2 marketingové přístupy:
Srovnávat výrobek přímo s konkurenčním výrobkem (vlastnost, cena, kvalita) – zdůraznit lepší vlastnosti našeho výrobku
Diferencované umístění – hledáme na trhu menší kout, kde není silná konkurence
Tržní umístění vede ke stanovení pozice produktu (obchodní značky) na trhu – vyjádření místa konkrétního produktu mezi ostatními produkty (vlastními nebo konkurenčními). Tak firma určuje image produktu a image své obchodní značky. To přispívá k diferenciaci – odlišení od konkurence na trhu.
Stanovení pozice výrobku
Podle zvláštních vlastností výrobku
Podle výhod, které přinášejí spotřebiteli nebo jako způsob řešení jeho problémů
Zdůrazňující zvláštní okolnosti, spojené s užíváním produktu
Diserciací – úmyslné zařazení produktu do jiné kategorie než spotřebitel očekává
KUPNÍ CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ
= takové chování jedinců či institucí, které se váže k získávání, užívání a odkládání produktů
Druhy kupujících:
Individuální spotřebitel (uspokojuje osobní potřeby)
Domácnost (nákup může ovlivňovat více členů domácnosti)
Organizace/instituce
Kupní chování spotřebitele (spotřební chování)