Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  1. Prodejní koncepce

  • vychází z předpokladu, že zákazníci, pokud by byli ponecháni sami sobě, tak by si nezakoupili dostatečné množství výrobků firmy

  • je třeba vyvíjet agresivní prodejní a propagační úsilí

  • neagresivněji provozována u „nevyhledávaného zboží“, které by si spotřebitel normálně nekoupil (pohřební pozemek, životní pojištění aj.)

  • zaměřuje se na potřeby prodávajícího (prodat, co vyrobil) namísto potřeb zákazníka (vyrábět to, co se bude dobře prodávat)

  1. Marketingová koncepce

  • Trvale se orientuje na zákazníka a jeho potřeby účinněji než konkurence

  • Dodržuje 4 pravidla: 1. orientace na potřeby zákazníka a budování vztahu k němu

2. orientace na cílové trhy (vybere si určitý segment)

3. koordinace marketingových aktivit s ostatními činnostmi podniku a to nepřetržitě

4. dosažení cílů podniku

  1. Sociální marketingová koncepce

  • Marketingová koncepce rozšířená o požadavek souladu se sociálními a etickými zájmy společnosti

  • Podnikatelé musí respektovat také veřejné zájmy a společenskou odpovědnost

  • Ekologie, životní prostředí, hlad a bída, apod.

Vývoj marketingu

Marketing vznikl na konci 19. Století v USA. Až do konce Velké hospodářské krize se orientoval jen na výrobu (vyrábět co nejvíce s co nejnižšími náklady), poptávka převyšovala nabídku, takže nebylo třeba ji nějak stimulovat. Aktivně se začal prosazovat až po krizi, kdy poptávka byla nedostatečná a tudíž se marketing začal orientovat na reklamu a prodej.

Fáze vývoje:

  1. 1910 – 1950 Masový marketing

– založený na tvrdém prodeji a agresivní reklamě (reflektoval hromadnou výrobu a zaměření na standardní produkty)

1910 USA

  • V důsledku hospodářské krize koupěschopná poptávka nedosahovala možnostem výroby

  • Marketing se snažil stimulovat poptávku na oslabeném trhu, marketing pracoval bezprostředně s trhem

Polovina 50. Let

  • Maketing začíná být vnímán i jako nástroj strategického řízení

  • Prudký rozvoj marketingových nástrojů a metod

  • Marketing začal být využíván i na úrovní strategie firmy

  • Začíná reagovat na změny (ek. situaci, konzumní trendy, sociokulturní změny)

  1. 1950 – 1975 Cílený marketing

  • Marketing se začal zaměřovat na uspokojování zákazníka

  • Pracuje s cílovými segmenty a skupinami zákazníků

  • Jádrem marketingové koncepce je harmonizovaný marketingový mix

  1. 1975 – 1995 Tržní a společenský marketing

  • Plynulost společenského vývoje byla narušena ropnými krizemi

  • Marketing zohledňuje nejen přání zákazníků ale i ostatních tržních partnerů (konkurentů, dodavatelů, substituujících výrobků,…)

  • Snaží se reagovat na měnící se společnost

  • Základními kroky je zacílení a tržní umístění (důraz na trefnou segmentaci)

  1. 1995 a dále Globální marketing

  • Díky globalizaci došlo k transformaci společnosti

  • Marketing se promítá do strategie firmy

  • Snaží se zvýšit užitek produktu, otevírat nové trhy, tvořit nové produkty, vyvolávat novou poptávku, zvyšovat spokojenost zákazníka

Témata, do kterých materiál patří