Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




MARKETING

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (41.48 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Působnost marketingu v jednotlivých odvětvích:

  1. Firmy vyrábějící výrobky krátkodobé spotřeby (potraviny, kosmetika)

  2. Výrobci produktů dlouhodobé spotřeby (auta, elektronika, spotřebiče)

  3. Obchodní firmy (obchodní domy, super a hypermarkety)

  4. Neziskové organizace, politické strany apod. – mnohem později (až kolem 70. let)

Vlivy působící na marketing

  1. Vlivy vnitřní

  • Organizace a řízení (pravomoci, personální vztahy – ochota, jednota zájmů)

  • Technický rozvoj (technologie, kapacita výroby, účelovost zařízení)

  • Lidské zdroje (úroveň, schopnosti, adaptabilita pracovníků)

  • Umístění podniku na trhu

  • Image firmy

  1. Vlivy vnější

Vlivy mikroprostředí

  • konkurence (snaha být lepší, vliv konkurenčních cen, výrobků, inovací, apod.)

  • zákazníci (snaha uspokojit potřeby zákazníka, přizpůsobit mu výrobek i ostatní marketingové nástroje)

  • veřejnost (sdělovací prostředky, zaměstnanci podniku, zájmové skupiny, místní komunita, apod.)

Vlivy makroprostředí

  • Ekonomické vlivy (národní a světové ekonomické prostředí, vliv na kupní sílu a strukturu poptávky)

  • Demografické vlivy (věk, složení, pohlaví, národnost, náboženství a vše ostatní v populaci)

  • Přírodní prostředí (zásoby nerostných surovin, podnebí, životní prostředí)

  • Technologie (technický rozvoj)

  • Politické vlivy (legislativa, politická situace)

  • Kulturní vlivy (hodnoty, náboženství, kulturní zvyklosti)

Marketingový informační systém (MIS)

= systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro všechny marketingové aktivity

Zdroje dat pro MIS

  1. Primární zdroje – informace, které firma získá sama vlastním marketingovým výzkumem (metody – pozorování, interwiev, dotazování, experiment)

  2. Sekundární zdroje – informace druhotné, které už existují, není třeba dělat výzkum

  1. Vnitřní

  • Údaje o vstupech (rozpočty, statistiky, časové plány výdajů, …)

  • Údaje o výstupech (tržby, zisky, korespondence,…)

  • Styk se zákazníky

  1. Vnější

  • Státní statistika

  • Noviny, časopisy, knihy

  • Internet

  • Výroční zprávy

  • Standardizované prameny dat

Každá firma vede DATABÁZI ZÁKAZNÍKŮ

  • Posílá jim brožury, vzorky, informace (poštou, e-mailem)

  • Je levnější zákazníka udržet než získat nového

  • Databáze se tvoří několik let z informací od prodejců, jiného podniku, kuponů v obalech výrobků, specializovaných agentur, dotazníků

MARKETINGOVÝ VÝZKUM

= souhrn aktivit, které zkoumají všechny části marketingové praxe (trh, výrobky, zákazníky, ceny, distribuční cesty)

Postup/Kroky marketingového výzkumu:

  1. Definování problému (např. velký odliv zákazníků)

  2. Plán výzkumu (jaké metody, kdy, jak dlouho, kolik financí)

  3. Sběr informací (provedení samostatného výzkumu – sběru dat)

  4. Analýza údajů (rozbor získaných informací – hledání podstaty problému – např. zjistíme, že nedaleko si otevřela podnik konkurence a je podstatně levnější)

  5. Závěry a doporučení (např. doporučíme zaměřit se na přilákání nových zákazníků a získání těch, co odešli prostřednictvím slevových akcí, zkvalitňování či nižších cen)

Témata, do kterých materiál patří