Management a marketing - Seminární práce - Prodejna výpočetní techniky a tiskáren
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Konkurenci přetrumfnu svými cenami, které budou v porovnání s cenami konkurence nižší a kvalitou poskytovaných služeb(již zmíněný servis), kvalitou zaměstnanců, kteří budou rozumět odvětví, v kterém budou pracovat a budou mít přehled o novinkách na trhu(což se budu snažit jim zajistit). Dále budu poskytovat svým věrným a stálým zákazníkům bonusy, včetně slev na poskytované služby a prodávané výrobky, čímž se budu snažit je udržet a vzbudit zájem o spolupráci.
6) Působení neovlivnitelného prostředí, dodavatelé konkurence
Působení neovlivnitelného prostředí:
1.Konkurenční prostředí
Konkurence je ve městě relativně velká, ale i přesto si myslím, že je tu dost velká šance, abychom se s naší firmou uchytili na trhu.
2.Ekonomické prostředí
Ve městě hrozí propouštění z průmyslu, proto se může zhoršit odbyt kvůli nedostatku financí obyvatel a velké nezaměstnanosti.
3.Technologické prostředí
Musím se zajímat o novinky na trhu a také obměňovat starší výrobky za novější a modernizovat prodejní prostory.
4.Právní a politické prostředí
Firma si musí udržovat dobré vztahy se sousedy a dodržovat městskou vyhlášku a poté nebude mít v této oblasti žádné problémy.
5.Kulturní prostředí
Ceny výrobků musí být takové, aby lidé o ně měli zájem, proto nesmí být příliš vysoké a musí být závislé na průměrné mzdě ve městě spolu s věkovým rozložením obyvatel.
Dodavatelé
Bude záležet na mé dohodě s distributory či přímo s prodejci, zda mi budou zboží dovážet nebo si pro něj budu posílat svého zaměstnance. Budu se snažit mít, co nejmíň dodavatelů, ale s co největším výběrem zboží, které bych mohl prodávat. (Canon, Hewlett – Packard, Penta CZ)
7) Segmentace trhu. Předpokládané chování zákazníků
Postup pomocí 7 kroků:
1. Hlavním cílem je oslovit, co nejvíce zákazníků různého věku a s různým způsobem využití výpočetní techniky a tiskárenského zařízení. K tomu nám pomáhají naše kvalitní služby a výrobky, které prodáváme.
2. Zákazníci chtějí především kvalitní služby a výrobky, které naše firma poskytuje. Také chtějí, aby ceny za služby byli menší než u konkurenčních firem. Dále chtějí, že pokud nemáme na skladu výrobek, který si vyhlédli v nějakém katalogu, tak abychom byli schopni jim ho zaručit v co nejkratší době, tedy pokud to půjde.
Také chtějí takové značky, které zajišťují kvalitu již svým názvem, což máme, protože výrobky, které poskytujeme patří mezi přední firmy jak u nás, tak ve světě. Líbí se jim, pokud dostanou nějakou slevu při další návštěvě a využití našich služeb či jim poskytneme nějaké bonusy.
3. Firma si vytváří vlastní segmenty, kam zařazuje zákazníky jednak podle statistika a také podle toho, jak často u nás kupují či využívají naše služby. Pro naše lepší zákazníky má naše firma připravenu řadu výhod, např. slevy při dalším nákupu nebo poskytnutí různých bonusů.