Management a marketing - Seminární práce - Prodejna výpočetní techniky a tiskáren
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
5. Řešení problému
- díky zjištěných informací bych se snažil např. zvýšit propagaci, více zviditelnit firmu, obměnil bych prodávané zboží za nové, které konkurence nenabízí a snažil bych se zkvalitnit poskytované služby
9) Podrobný marketing mix
Product(výrobek)
Výrobky budu odebírat přímo od výrobců MSI, Intel, Hewlett-Packard, Canon, popřípadě od jejich distribučních firem. Některé výrobky budu mít vystavené v prodejně a zbytek bude ve skladu, který je přímo propojený s obchodem. Budu prodávat jak celé sestavy, tak jednotlivé komponenty. Zboží bude určeno nejen pro profesionální využití ale i pro „všední“ uživatele. Kvalita výrobků bude vysoká, což zaručuje i název výrobku. Ke každému výrobku se bude dodávat brožura pro údržbu.
Placement(umístění)
Firma je umístěna na frekventovaném místě města, kudy prochází mnoho lidí a je dobře viditelná z více míst. Blízko firmy je neplacené parkoviště, což je dobré především pro mimo městské zákazníky.
Výrobky budu buď přímo v obchodě(týká se především menších výrobků a které bude mít větší a častější odbyt) nebo ve skladu, který je propojený s firmou z důvodu snadného doplňování zboží. Výrobky nám přiveze distribuční firma nebo si pro ně budu posílat zaměstnance a vždy navštíví více distributorů najednou. Budu si objednávat vždy zboží podle toho, kolik toho budu mít na skladě a jak velká bude poptávka.
Promotion(propagace)
Propagace firmy je v této době velmi nutná. Musíme vštípit přítomnost naší firmy do paměti zákazníků, a to především prostřednictvím místních novin a inzertních časopisů. Také letáky do schránek, reklama v rádiu( Rádio Prácheň, Faktor, aj.). Cílem propagace je přilákat potencionální zákazníky, vzbudit v lidech zájem o naší firmu.
Price(cena)
Na začátku dáme nízké ceny, abychom přilákali zákazníky. Cena výrobků bude trochu levnější než u konkurence, abychom vzbudili zájem lidí. Budeme pohotově reagovat na změny cen u konkurence či uděláme nějaké akce, které by opět povznesli naše prodávané výrobky do popředí pře konkurenčním
10) Plán propagace firmy i jejích výrobků
Cílem je zviditelnit firmu a výrobky a služby, které firma poskytuje. Upozornění na firmu bude prostřednictvím výrobků, které se pokusíme zviditelnit a přiblížit zákazníkům, aby měli přehled o tom, co nabízíme. Tím zviditelníme i firmu, protože se budu snažit nabízet takové výrobky, po kterých je na trhu poptávka a které konkurence nemá zahrnuté ve svém sortimentu zboží.
Další způsob, jak zviditelnit firmu, je například sponzorování různých kulturních a společenských akcí nebo také sportovních soutěží či přímo sportovního klubu nebo přímo nějakého družstva.
Otevření prodejny proběhne ve slavnostním stylu s nabídkou výhod pro zákazníky a při koupi určitého výrobku či využití poskytovaných služeb.