Management a marketing - Seminární práce - Prodejna výpočetní techniky a tiskáren
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
4. Dimenze, které určují každý segment, jsou kvalita poskytovaných služeb, kvalita a cena výrobků, všeobecně nízké ceny, spolehlivost a rychlost, s jakou jsou vyřizovány opravy.
5. Segmenty, které si vytváří sama firma, se nazývají stálice a nováčci. Do segmentu stálice patří stálí zákazníci, kteří využívají v hojné míře naše služby a kupují si u nás poskytované výrobky. Do segmentu nováčci patří zákazníci, kteří buď u nás nakupují vůbec poprvé nebo nevyužívají často naše služby.
6. Vztahy s našimi nejlepšími zákazníky i ostatními máme vcelku dobré díky kvalitám prodávaných výrobků a vystupováním zaměstnanců. Také se k nám rádi vracejí kvůli výhodám a slevám, které jim poskytujeme.
7. Segment stálice zaujímá asi tak 30% z celkového počtu zákazníků, ale podílí se více na zisku naší firmy, neboť využívají více naše služby a kupují u nás více výrobků.
Segment nováčci zaujímá 65%, ale podílí se méně na zisku naší firmy než zákazníci patřící do segmentu stálice.
8) Návrh plánu marketingového výzkumu, dotazník
1. Definování problému
- nezískávám stálé zákazníky i přes kvalitní služby, které poskytuji a výhody, které nabízím stálým zákazníkům
2. Analýza situace
primární:
pozorování: při prodeji výrobků bych se snažil získat ze zákazníků nějaké informace, které by mi poskytli lepší náhled na vzniklý problém, snažil bych se zjistit, co se nejvíce prodává za výrobky v mé firmě a které nikoliv a poté provedl příslušná opatření(zpestřil sortiment nebo ho naopak vyloučil)
dotazování: oslovení kolemjdoucích a snažil bych se, aby mladým a příjemným slečnám, které si na to najmu, vyplnili dotazník nebo jen odpověděli na pár otázek týkajících se mé formy a konkurence
sekundární:
interní: informace bych získal z akcí, které bych uskutečnil opakoval bych ty, které mi přinesly prospěch
externí: získat statistiky z novin, z internetu, novinky na trhu, uskupení lidí ve městě, kdo a jaké výrobky kupuje, kdo se o to odvětví zajímá apod.
3. Získávání konkrétních informací
- informace bych získával od zákazníků prostřednictvím dotazníků, které bych poskytoval v prodejně nebo bych zajistil roznášku dotazníků do schránek
- otázky v dotazníku by měli být přímé a ptát se zákazníků i na konkurenční firmy a co by zlepšili v segmentu prodeje výpočetní techniky, co jim chybí za výrobky apod.
- k vyplnění dotazníku bych je motivoval buďto soutěží o nějaké ceny či slevu na některé výrobky či poskytnul jim bezplatně nějaké služby
4. Interpretace údajů
- získané údaje a informace bych předložil zaměstnancům a zeptal bych se jich na jejich názor, jak tento vzniklý stav změnit
- pokusil bych se ověřit správnost některých údajů, konkrétně těch, které se týkají konkurence