Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management a marketing - Seminární práce - Prodejna výpočetní techniky a tiskáren

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (285.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

4. Dimenze, které určují každý segment, jsou kvalita poskytovaných služeb, kvalita a cena výrobků, všeobecně nízké ceny, spolehlivost a rychlost, s jakou jsou vyřizovány opravy.

5. Segmenty, které si vytváří sama firma, se nazývají stálice a nováčci. Do segmentu stálice patří stálí zákazníci, kteří využívají v hojné míře naše služby a kupují si u nás poskytované výrobky. Do segmentu nováčci patří zákazníci, kteří buď u nás nakupují vůbec poprvé nebo nevyužívají často naše služby.

6. Vztahy s našimi nejlepšími zákazníky i ostatními máme vcelku dobré díky kvalitám prodávaných výrobků a vystupováním zaměstnanců. Také se k nám rádi vracejí kvůli výhodám a slevám, které jim poskytujeme.

7. Segment stálice zaujímá asi tak 30% z celkového počtu zákazníků, ale podílí se více na zisku naší firmy, neboť využívají více naše služby a kupují u nás více výrobků.

Segment nováčci zaujímá 65%, ale podílí se méně na zisku naší firmy než zákazníci patřící do segmentu stálice.

8) Návrh plánu marketingového výzkumu, dotazník

1. Definování problému

- nezískávám stálé zákazníky i přes kvalitní služby, které poskytuji a výhody, které nabízím stálým zákazníkům

2. Analýza situace

primární:

pozorování: při prodeji výrobků bych se snažil získat ze zákazníků nějaké informace, které by mi poskytli lepší náhled na vzniklý problém, snažil bych se zjistit, co se nejvíce prodává za výrobky v mé firmě a které nikoliv a poté provedl příslušná opatření(zpestřil sortiment nebo ho naopak vyloučil)

dotazování: oslovení kolemjdoucích a snažil bych se, aby mladým a příjemným slečnám, které si na to najmu, vyplnili dotazník nebo jen odpověděli na pár otázek týkajících se mé formy a konkurence

sekundární:

interní: informace bych získal z akcí, které bych uskutečnil opakoval bych ty, které mi přinesly prospěch

externí: získat statistiky z novin, z internetu, novinky na trhu, uskupení lidí ve městě, kdo a jaké výrobky kupuje, kdo se o to odvětví zajímá apod.

3. Získávání konkrétních informací

- informace bych získával od zákazníků prostřednictvím dotazníků, které bych poskytoval v prodejně nebo bych zajistil roznášku dotazníků do schránek

- otázky v dotazníku by měli být přímé a ptát se zákazníků i na konkurenční firmy a co by zlepšili v segmentu prodeje výpočetní techniky, co jim chybí za výrobky apod.

- k vyplnění dotazníku bych je motivoval buďto soutěží o nějaké ceny či slevu na některé výrobky či poskytnul jim bezplatně nějaké služby

4. Interpretace údajů

- získané údaje a informace bych předložil zaměstnancům a zeptal bych se jich na jejich názor, jak tento vzniklý stav změnit

- pokusil bych se ověřit správnost některých údajů, konkrétně těch, které se týkají konkurence

Témata, do kterých materiál patří