Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




18) Reformní pedagogika

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (48.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Waldorfská pedagogika (MŠ v čr)
  • Impuls → po válce udělali něco jiného

    • Respektovat dětskou individualitu

    • Rozvoj aktivit

  • U nás 21. škola, která klasifikaci státní školy (12 snaha na pořadníku)

  • Rozdíly

    • nejsou přítomná média a technika

    • Přírodní materiál

    • Věkové smíšené

    • Není: instituce= rodinná atmosféra

  • 1 den ve škole:
  • Otevřená dne, volná hra

    • prostředek psychoterapie

  • Střídání aktivit → střídání dovedností → příprava svačiny/sebe postarání

    • pečení chleba

    • Arytmie – pohybová

    • Malování kreslením

  • Krátký kroužek → pohybové, prstové → hry dramatizace

  • Svačina

  • Pohyb venku → za každého počasí

    • Některé školy mají zahradu s bylinkovou zahrádkou a hospodářskými zvířaty

  • Kroužek se svíčkou povídání, pohádky s tématikou → 1 týden stejná pohádka

    • Relaxační metody svíčka, meditace

  • Oběd

  • Odpolední činnosti volně a klidně

Cíl
  • Lásky plné pojetí sama sebe

  • Pro všechny děti

  • Výchov ke svobodě

  • Učitel instinkt spíše rozhovor s rodiči

  • Přechod na ZŠ → velká síla radostnost, pozitivita k dětem

  • Výuka v epochách

  • Do velké přestávky epochy

Montessori pedagogika (škola)

  • myšlenka "Pomoz mi, abych to dokázal sám"

  • méně hraček ve škole, aby se učily tvořivost

  • rozvíjet více oblastí (smysly, tělocvik)

  • Hračky

    • aktivity desky

    • houpačka/prolézačka

    • podpora slabších dětí

    • podpora neutrálního přístupu

  • absence trestů

  • učitel (facilitátor) dává prostor k diskuzím, ale měl by být neutrální

  • domněnka: odchylka ve vývoji dítěte →když jsou přisvojí činnosti rušeny

  • pracují s periodizací/polarizací = koncentrují 100% na určitou práci (mizí u dětí strach, přestávají být plaché, méně lžou)

  • dítě aktivně koncentruje své vzdělávání = nesmí být rušeno při práci

  • chyba = je motor, co nebrzdí, ale dítě může posunout

  • rozdělila vývoj dítěte na 4 stupně:

    • Od narození – 6 let: dítě osvojuje, že je schopno navazovat vztahy v cizím prostředí

    • Od 7 – 12 let: období klidu, hlubší poznání, nové poznatky

    • 12 – 18 let: formuje osobnost, emocionální a kulturní vývoj, vztahy k vnějšku

    • 18 – ukončení VŠ: odpoutání od rodiny, samostatnost

vnik
  • Marie Montessori

    • zakladatelka

    • italská lékařka a pedagožka

    • žena, která vystudovala lékařskou školu (

      • do posluchárny poslední, z posluchárny první)

      • pitvala (sama)

      • vzbuzovala opovržení

    • nástup do nemocnice – oddělení postižené děti → zpozorovala, že mají jednoduché hračky → aby děti zapojily fantazii → oslovila truhláře, aby je vytvořil

  • myšlenka "Pomoz mi, abych to dokázal sám"

  • velmi progresivní a dobré výsledky → děti někdy i lepší než zdravé

  • chtěla tyto myšlenky přenést i do školní výchovy → založila Casa de Bambini(dům v Římě)

  • Casa de Bambini
  • chudé zanedbané děti

  • výchovně zanedbané

  • snažila se je aktivizovat pomocí svých aktivizujících materiálů

    • dřevěné hračky s mnoha účely

Témata, do kterých materiál patří