Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




18) Reformní pedagogika

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (48.67 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

týden
  • Pondělí:

    • Práce s rozhovorem, hledání informací, uplatnění tématu

    • Uplatňují rituály někdy i se snídaní

  • Úterý–čtvrtek

    • Rozdělení se koncepce, jak budou pracovat

  • Pátek:

    • Zhodnocení předloženého + prezentace (týdenní plán).

  • Přestávky – "vypni" hrou → rozvíjí kognitivní schopnosti.

    • Pozornost, koncentrace.

Slavnosti
  • Ukončují celek (2, 3, 4 týdny) → ukončení plánu.

  • Učitelé, žáci, gratulace, narozeniny.

  • Oblíbené činnosti, které podporují klidnost společnosti.

  • Žáci: okamžité scénky, přednášky.

  • Třídy → spíše místnosti s volným pohybem (ne třídy).

    • Snahy, aby rodiče měli vliv na chod Jenského plánu.

  • Žáci:

    • Na něj musí najet už od začátku.

    • Kritika:

    • Nad školou se ztrácí absolutní kontrola.

    • Hlučné prostředí → při práci.

    • Není poznat práce člověka.

    • Nepřipraveno na běžný život.

  • U nás: Jen školy s prvky Jenského plánu.

vznik
  • Zakladatel: Peter Petersen

    • Univerzitní profesor – vyučující pedagog

    • Evangelický pastor

  • Měl různé pedagogické teorie →chtěl vyzkoušet

  • U univerzity měl svoji školu 1924 → 1. experimentální škola

  • Koncepce prezentována na konferenci Evropy → Jenský plán

reformní čkolství v čr

Lesní škola

  • Program zaměřený na přírodu, kladný vztah k přírodě

  • Především předškolní vzdělávání

    • ZŠ – pouze prvky

  • Většinu v přírodě → mají jen maringotku, jurtu

  • Menší kapacita cca 15 dětí

  • 2 učitelé = průvodci

  • Pravidla ve smyslu, aby se děti nezranily

    • Zakázány klacky, delší, něž jejich předloktí

    • Nože pouze s kulatou špičkou

  • Moto:

    • Neexistuje špatné počasí pouze špatné oblečení

    • Pobyt na čerstvém vzduchu je dobrý

    • Důvěra

  • Některé školy mají i akreditace a jsou v rejstříku škol

  • Jen za extrémních situací jsou děti v přístřešku

Pomůcky:
  • Vůbec nepoužívají koupené hračky

  • Jako hračky dětem slouží pouze věci, které najdou v přírodě (klacíky, kamínky, …)

    • Rozvíjí jemnou motoriku, a hlavně podporují dětskou fantazii

  • Jednou z hlavních metod je ponechat dětem prostor k volné hře

    • Rozvíjí se fantazie, vlastní motivace, sociální schopnosti, možnost volby

  • Volná hra jim umožňuje zlepšovat se v oblastech které momentálně nejvíce potřebují

  • Mezi časté společné aktivity může patřit:

    • Divadlo, hra na nástroje, zahradničení, akce spojené se svátky

  • Na některé z akcí jsou zváni i rodiče

    • Je snaha, aby školka fungovala komunitně

    • Dělají se speciální dny, kdy můžou rodiče navštívit školku vyprávět o svém zaměstnání

Zdravá škola, začít spolu

Alternativní přístupy

Metoda CLIL – alternativní přístupy

  • Nová metoda

  • Cizí jazyky implementovat do všech předmětů.

  • Snahy, aby žáci osvojili poznatky ve dvou jazycích

    • Hlavně se obou jazyků současně

  • Ideální pro: zeměpis, dějepis, matematika...

  • V roce 2016 v ČR – jedna z testovacích metod

  • Evropská komise doporučuje od r. 2006

Témata, do kterých materiál patří