Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Maturitní otázka - Charakteristika kojeneckého, batolícího období a předškolního věku

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (40.38 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

  • Konstrukční

  • Děti na písku staví společná města

  • Je schopen vyrobit jednoduchý dárek výtvarnou metodou

  • Rolové hry

  • Mají veliký význam při zkoušení různých forem sociálního chování

  • Umožňuje dítěti poznat jeho náročnost a jedinečnost

  • Didaktická hra

  • Tuto hru vedou vychovatelé

  • Na didaktickou hru, které se také někdy říká výchovné zaměstnání, je potřeba se dobře připravit

  • Příprava didaktické hry:

  • Určení věkové kategorie dítěte

  • Od tohoto se odvíjí cíl, zaměření a výběr hry

  • Musíme dobře znát schopnosti a dovednosti dítěte, abychom mu nenabídli příliš náročnou činnost a tím ho nedemotivovali

  • Při nenáročné činnosti nedojde k rozvoji

  • Určení počtu dětí

  • Je dobré provádět v počtu maximálně 5 dětí

  • Při hře náročnější na vedení a bezpečnost je dobrý počet dětí 1-3

  • Výběr oblasti rozvoje

  • Oblasti rozvoje dělíme podle jednotlivých výchov – pracovní, rozumová, pohybová/tělesná, výtvarná, hudební, etická, estetická

  • Prostor

  • Je důležitý pro zdárný průběh akce

  • Prostředí musí být hygienické a bezpečné

  • Musí být také vhodné prostorově a vybavením

  • Cíl hry

  • Čeho chceme dosáhnout (např. naučit dítě rozlišovat tvary, namalovat obrázek pro kamaráda…)

  • Obsah hry

  • Co vlastně budeme dělat (kreslit vajíčka, stavět sněhuláka…)

  • Pomůcky

  • Co budeme potřebovat (hudební nástroje, sportovní náčiní, pastelky a čtvrtky, obrázky zvířat…)

  • Metodický postup

  • Jak dítě během didaktické hry povedeme, jak jej budeme motivovat, jak dítě na závěr oceníme

  • Zhodnocení

Školní zralost
  • Předškolní období končí nástupem dítěte k povinné školní docházce

  • Rok před nástupem do školy je vhodné, aby dítě navštěvovalo mateřskou školu a adaptovalo se tak na skupinu dětí a výchovný řád

  • Šestý rok život -> dítě jde k zápisu na základní školu

  • Školní odkad = odkad dítěte o 1 rok před nástupem do školy

  • Vyšetření školní zralosti = vyšetření, které dítě absolvuje v PPP a u dětského lékaře

  • Vývojová úroveň dítěte je hodnocena ze 3 hledisek:

  • Tělesná zralost

  • Posuzována je výška a hmotnost:

Dívky – průměrná výška 105-115 cm, hmotnost 19-23 kg

Chlapci – průměrná výška 110-118 cm, hmotnost 17-22 kg

  • Počátek výměny chrupu

  • Kognitivní zralost

  • Duševní vyspělost se týká poznávacích procesů

  • Zjišťuje se úroveň pozornosti, paměti, vnímání, čití, myšlení, rozvoje řeči, porozumění

  • Emoční, motivační a sociální zralost

  • Spočívá v dosažení určité citové stability

  • Jde zejména o nepodléhání impulzům, nevyžadování pozornosti jen pro sebe, ale také o odolnost vůči frustraci (odloučení od matky)

  • Jiráskův test = modifikace k zhodnocení posuzování zralosti dítěte

  • Test je tvořen 3 úlohami, které zjišťují vyspělost jemné motoriky a schopnosti vizuo-motorické koordinace

  • Provedení všech 3 úkolů trvá cca 15 až 20 minut:

Témata, do kterých materiál patří