Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

1. PŘEDNÁŠKA: MANAGEMENT

Management se objevil v 18. století ve Francii

Management= řízení

MANAGEMENT je: provádím ho tak, že řídíme organizaci, vedeme lidi

Je to způsob, jak co nejefektivněji přeměnit vstupy na výstupy. Management je také způsob, jak udělat práci cizíma rukama a cizím mozkem. Manažer nepracuje, manažer řídí.

Management je také věda, umění řídit, ptž ne všichni zvládnou řídit.

ŘÍZENÍ: mezi základní patří: strategické ( v určité době), taktické ( při konkrétní situaci a v konkrétním čase), krizové ( v krizi, když něco nefunguje), řízení změn( tvorba nových podmínek podnikání), finanční ( řízení podle peněz)

Řízení strategické a řízení operativní- jsou to oddělené způsoby řízení (realizace různými úrovněmi managementu) a spojené ( operativa vychází z podmínek a úkolů, jež jsou dané strategií)

Základem každé řídící činnosti podniku je:

  1. Plánování- výběr poslání a cílů s volbou činností pro jejich dosažení

  2. Organizování- zřízení účelné struktury rolí pro lidi, kteří jsou v podniku

  3. Personalistika- obsazování pozic v organizační struktuře

  4. Vedení- ovlivňování lidí tak, aby svou činností přispívali k dosažení cílů organizace

  5. Kontrola- měření a korigování vykonané práce- soulad s plánem

VEDENÍ LIDÍ:

Jedna ze základních rdí každého vedoucího

Principy vedení:

1. soulad cílů jednotlivců s cíly organizace

2. Motivace jako klíč k trvale udržitelné výkonnosti lidí

3. Vůdcovství jako způsob ovlivňování lidí tak, aby se snažili nadšeně a ochotně dosahovat cílů organizace

4. Jasná komunikace- jednoduchý a srozumitelný projev

KOMPETENCE- manažerská triáda

  1. Umět- schopnost plnit své poslání, dosahovat požadovaný výkon

  2. Chtít- být motivován zvyšovat a uplatňovat kompetenci- vědět proč

  3. Moci- mít možnost uplatnit své kompetence, delegování pravomoci a odpovědnosti

MANAŽER- má určité vlastnosti a povinnosti

1. Povinnosti: k vlastníkovi majetku (řídí propůjčený majetek), vůči podřízeným, veřejnosti, lokalitě regionu, státu (placení daní), vůči sobě (může být vyhozen)

2. Vlastnosti: vrozené a získané

  • vrozené- touha po moci ( má ji cca 98% lidí), umění organizovat (každý 10. člověk umí organizovat), empatie= vcítění se (každý člověk reaguje jiným způsobem, 1 člověk z 1000), logické uvažování, temperament (určité chování)

  • získané- ekonomicky myslet, ovládat svou povahu, počítat, mluvit cizími jazyky

MANAŽERSKÉ FUNKCE:

Sekvenční (cyklické) a paralelní ( průběžné)

  • Sekvenční: organizování, vedení lidí, kontrola

  • Paralelní: rozhodování, komunikace, motivování, implementace(realizace), analyzování

  • Informační: sběr informací, personální zajištění, zajištění potřebných zdrojů

KONCEPT POSDCORB:

  1. Planning- plánování

  2. Organization- organizování

  3. Staffing- výběr pracovníků

  4. Directing- přidělování úkolů

  5. Co-ordination- koordinování

  6. Reporting- hlášení

  7. Budgeting- rozpočtování

Témata, do kterých materiál patří