Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Management přednášky

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (276 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Integrovaný facility management:

  1. Food services- každodenní zlepšení života pracovníků

    • závodní stravování, kantýny- doplňkový prodej, odpočinkové zóny, prodejní automaty, různé firemní akce- večírky, rauty

  2. Soft services- vytváření vhodného pracovního prostředí

    • úklidové služby, sněhový servis, přeprava osob a nákladů, odpadové hospodářství, bezpečnostní služby, skladovací a manipulační služby, údržba venkovních ploch a zeleně, bezpečnostní služby, přesuny a evidence hmotného majetku, poštovní a kurýrní služby

  3. Hard services- zachování hodnoty majetku s ohledem na efektivní využití

    • technická správa a revize vnitřních sítí, údržba a drobné opravy, požární bezpečnost, ochrana zdraví, topení, chlazení voda, kanalizace

FLEET MANAGEMENT

Představuje aktivity spojené s řízením podnikového vozového parku.

Základem je „car policy“: způsob, zásady, filosofie správy vozového parku firmy

.F.M. zajistí:

  • nákup automobilů a jejich provoz, servis po dobu využívání, prodej na konci jejich „očního období“, nákup potřebných služeb

INTERIM MANAGEMENT=DOČASNÝ MANAGEMENT

= Manažer, který je přijat na konkrétní časově omezený úkol a po jeho splnění je z podniku uvolňen.

= Manažer, který nastupuje do podniku řešit konkrétní projekty či krizové situace.

= Manažer uplatňující se při řešení konkrétních změn v podniku. Jedná se vždy o dočasné zaměstnání.

Výhody: rychlý nástup do organizace, rychlé zapracování díky zkušenostem, široká profesní zkušenost, nové přístupy k řešení, schopnost splnit úkol v daném čase, pružnost a důvěrnost- odchod bez emocí, bez finančních nároků, garance ochrany informací.

Práce manažerů na dočasný pracovní úvazek. Není to přechodný jev, ale stává se trvalým a rostoucím jevem, ústředním bodem ve firmě není pracovní pozice, ale úkol,, nová strategie v řízení lidských zdrojů vedoucí k úpravě firemní struktury, existence malého týmu lidí tvořících jádro firmy, kteří mají klíčové kompetence a tzv. pronajatý personál manažerů.

SYSTÉM „3C“

  1. C- customer (zákazník)- roste úloha zákazníka, diktát výrobci. Je konkrétní zákazník.

  2. C- competition (konkurence)- růst konkurenční rivality

  3. C- change (změna)- změny, aby zákazník neodešel

YIELD MANAGEMENT-řízení výnosu

Vznik: pojem byl zaveden leteckými dopravci v 70. letech 20. stol.. Hotelový management začal praktikovat „YM“ až v 90.letech 20.stol.

Definice:

  1. Strategie zvyšování zisku tím, že reagujeme na zájem zákazníků

  2. Je to poskytování stejné služby různým zákazníkům, za různé ceny na základě času rezervace a flexibility

„YM“ je založen na uplatnění teorií nabídky a poptávky:

  1. Vysoká poptávka- lze účtovat vysoké ceny

  2. Nízká poptávka- vyvolává nízké ceny

  3. Omezená nabídka- ceny rostou

  4. Nadměrná nabídka- ceny klesají

Témata, do kterých materiál patří