Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Integrovaný facility management:
Food services- každodenní zlepšení života pracovníků
závodní stravování, kantýny- doplňkový prodej, odpočinkové zóny, prodejní automaty, různé firemní akce- večírky, rauty
Soft services- vytváření vhodného pracovního prostředí
úklidové služby, sněhový servis, přeprava osob a nákladů, odpadové hospodářství, bezpečnostní služby, skladovací a manipulační služby, údržba venkovních ploch a zeleně, bezpečnostní služby, přesuny a evidence hmotného majetku, poštovní a kurýrní služby
Hard services- zachování hodnoty majetku s ohledem na efektivní využití
technická správa a revize vnitřních sítí, údržba a drobné opravy, požární bezpečnost, ochrana zdraví, topení, chlazení voda, kanalizace
FLEET MANAGEMENT
Představuje aktivity spojené s řízením podnikového vozového parku.
Základem je „car policy“: způsob, zásady, filosofie správy vozového parku firmy
.F.M. zajistí:
nákup automobilů a jejich provoz, servis po dobu využívání, prodej na konci jejich „očního období“, nákup potřebných služeb
INTERIM MANAGEMENT=DOČASNÝ MANAGEMENT
= Manažer, který je přijat na konkrétní časově omezený úkol a po jeho splnění je z podniku uvolňen.
= Manažer, který nastupuje do podniku řešit konkrétní projekty či krizové situace.
= Manažer uplatňující se při řešení konkrétních změn v podniku. Jedná se vždy o dočasné zaměstnání.
Výhody: rychlý nástup do organizace, rychlé zapracování díky zkušenostem, široká profesní zkušenost, nové přístupy k řešení, schopnost splnit úkol v daném čase, pružnost a důvěrnost- odchod bez emocí, bez finančních nároků, garance ochrany informací.
Práce manažerů na dočasný pracovní úvazek. Není to přechodný jev, ale stává se trvalým a rostoucím jevem, ústředním bodem ve firmě není pracovní pozice, ale úkol,, nová strategie v řízení lidských zdrojů vedoucí k úpravě firemní struktury, existence malého týmu lidí tvořících jádro firmy, kteří mají klíčové kompetence a tzv. pronajatý personál manažerů.
SYSTÉM „3C“
C- customer (zákazník)- roste úloha zákazníka, diktát výrobci. Je konkrétní zákazník.
C- competition (konkurence)- růst konkurenční rivality
C- change (změna)- změny, aby zákazník neodešel
YIELD MANAGEMENT-řízení výnosu
Vznik: pojem byl zaveden leteckými dopravci v 70. letech 20. stol.. Hotelový management začal praktikovat „YM“ až v 90.letech 20.stol.
Definice:
Strategie zvyšování zisku tím, že reagujeme na zájem zákazníků
Je to poskytování stejné služby různým zákazníkům, za různé ceny na základě času rezervace a flexibility
„YM“ je založen na uplatnění teorií nabídky a poptávky:
Vysoká poptávka- lze účtovat vysoké ceny
Nízká poptávka- vyvolává nízké ceny
Omezená nabídka- ceny rostou
Nadměrná nabídka- ceny klesají