Management přednášky
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
CHARAKTERISTIKY CÍLE
Věcné- čeho má být dosaženo
Předmětné- na které útvary nebo činnosti se cíle vztahují
Způsob dosažení- podmínky ukončení akce
Časové- časový horizont, určení etap
Vazbami- podmíněné a návazné cíle
SYSTÉM STANOVENÍ CÍLŮ
VYHLEDÁVÁNÍ CÍLŮ- Co chci? Jedná se o cíle vytoužené
SITUAČNÍ ANALÝZA- Co mohu? Přednosti, slabiny, situace v okolí- hrozby, příležitosti
FORMULACE CÍLŮ- Čemu dám přednost? Priorita cílů-průběžné cíle
TYPY CÍLŮ:
Osobní- životní cíle
Profesní- cíle kariéry
Cíle organizace
SMART
Znamená ve zkratce vyjádřenou obecnou charakteristiku podnikových cílů
S- specifický, originální, stimulační
M- měřitelný, dosažení něčeho co je měřitelné
A- akceptovatelné, přijatelné pro ty, kteří plní cíle
R- reálné, skutečně dosažitelné
T- termínované, sledovatelné, určené v čase
KONKRÉTNÍ PODNIKVÉ CÍLE
postavení na trhu
inovace
produktivita
materiální a finanční zdroje
rentabilita
manažerská výkonnost a odpovědnost
výkonnost pracovníků a jejich postoje
sociální zodpovědnost podniku
ekologická zodpovědnost podniku
ORGANIZOVÁNÍ
Je to vymezení, stanovení a zabezpečení činností a vzájemných vztahů jednotlivců nebo kolektivů při plnění určitých dříve stanovených cílů a úloh
SMYSL ORGANIZOVÁNÍ: zabránit chaosu, vytvořit prostředí pro efektivní spolupráci, vymezení pravomoci a odpovědnosti za vykonávání určitých činností
OSCAR
Objektive- cíl
Specialization- specializace
Coordination- koordinace
Autority- moc
Responsibility- odpovědnost
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Vyjadřují FORMU uspořádání dělby práce pro hospodárné plnění plánovaných cílů.
Formální organizační struktura
Neformální organizační struktura. Typy: Parta- je prospěšná, klika- kritizuje vedení, tlupa (gang)- chce vyměnit vedení
PROCES ORGANIZOVÁNÍ- organizování vždy navazuje na plánovaní
Stanovení cílů organizace
Formulace plánů organizace
Identifikace činností potřebných k dosažení cílů
Seskupení těchto činností do jednotlivých skupin tak, aby je bylo možno efektivně vykonávat
Vycházet z možností, které nám poskytují lidské i materiální zdroje
Delegování nutných pravomocí k provádění činností pro vedoucí skupin
Horizontální i vertikální provázání těchto skupin vztahů podřízenosti i nadřízenosti a pomocí toků informací
ORGANIZAČNÍ NÁSTROJE
Zajišťují chod organizace.
Výběr spolupracovníků a jejich výcvik
Organizační architektura
Systém odměňování
Interní komunikace
Hodnocení spolupracovníků
Vztah k zákazníkům
Kvalitní řízení
ORGANIZACE
Je to konglomerát zdrojů účelově uspořádaných a řízený vedoucími vzájemně zaangažovaných v cíleném úsilí vytvářet požadované produkty
Charakteristické rysy organizace:
Cílovost- má stanovený cíl
Účelnost- plní určitý účel
Struktura- je uspořádaná do systému
Velikost- použitelná různá ktiréria
Zaměření- podle různých měřítek